Jag är personligen tveksam till Strömwall, väl medveten om hans framfart i Allsvenskan. Dels så har han inte presterat i SHL och dels vill jag inte att vi blir för små när vi tappar Sörensen. Jag hoppas vi hittar en likvärdig spelartyp med likvärdig storlek som kan ersätta.
Sen är jag lite osäker på hur Malte passar in i Tagnes LHC där defensiven är prioriterad. Har hört att han haft lite attitydproblem och även om jag inte kan alla svängar kring hans flytt så har jag en bild av att han valde bort LHC för Växjö en gång. Sist men inte minst så brukar inte allsvenska poängkungar bli så billiga. Som Blood är inne på så lär det ju hagla erbjudanden. Har mycket svårt att se en sån som Strömwall välja bort nuvarande situation i AIK och eventuella löften om topp 6-forward + bra lön i SHL för en roll i LHC:s tredjelina där han förväntas jobba arslet av sig för att kunna stiga i hierarkin.
Men detta är mina personliga tveksamheter och de är baserade på rykten och fördomar. Givetvis är han en spännande spelare och hittills i AS har han imponerat stort.
En bättre 94:a är då Filip Sandberg som vi kanske kan plocka när hv åker ur. :mrgreen: Visserligen inte centimetrarna på sin sida heller men jag tycker att han är rivig och snabb och han brukar sticka ut när jag ser hv spela. Arbetsmoralen verkar det inte heller vara något fel på.