East wroteoch en back som ska vara spets
Var har du hört det? Det enda jag har hört är att han ska ha "lite mer hår på ryggen".
Emvall pratar i intervjun om att nordamerikanska spelare gärna bestämmer sig sent och att många inte ger upp NHL-drömmen förrän de officiellt gallras bort i juni-juli. Tror han uttryckte det med "många väldigt duktiga spelare finns tillgängliga senare under sommaren". Personligen tycker jag att det känns lite oroväckande. Det kommer säkert finnas bra spelare ute men hur många passar in i Emvalls LHC-profil? Både som personligheter och spelartyper? Vilka andra klubbar är med och budar i det läget? Agenterna lär ju ha stenkoll på vårt lagbygge och hur mycket vi behöver en viss spelare. Kan bli dyrt till slut...
Oerhört mycket hänger just nu på beslut av 15, 44 och 48. Jag ser dem som självklart förlorade efter nästa säsong men nu krävs ändå ett rätt bra erbjudande från NHL för att de ska dra. Två är nyblivna pappor och en har två misslyckanden bakom sig. Inte omöjligt att de väljer att hedra sina kontrakt men just nu känns det svajigt.
exile82 wroteJag hoppas verkligen att Helber gjorde en snygg överlämning innan han försvann!
Tycker inte det finns något som talar för motsatsen. När Hemlin bestämde sig för att sluta så tillsattes en grupp för att ta över hans uppgifter. I den gruppen ingick Emvall, Mäki och Helber. Nu är Mike borta men Mäki är kvar och Emvall har haft gott om tid att lära sig Mikes sysslor. Hade han velat att Mike skulle åka på scouting-resa och leta efter spelare så hade han nog bett om det. Misstänker att Fredrik velat sätta sin prägel på laget och helst inte ta in nya spelare som han inte sett och träffat själv.