Det gäller att ha kvalité på juniorerna också och inte bara ge dom en plats i bottom six bara för att de är juniorer. Tycker Törnqvist kan få en plats till en början med Blomberg som 13:e precis som Törnqvist i år. Skulle Törnqvist inte prestera tillräckligt för en startplats och Blomberg visar framfötterna så är det bara att byta. Alternativt om någon annan senior floppar så kan Blomberg ta platsen om han är visar sig vara tillräckligt bra.
I Lukkinens uppställning så ersätter vi alltså Almtorp, Salle, Sundh och Vrana/Mcdonell (turades om i tredje) med Fogström och Lilja. Jag tycker linorna ser för svaga ut. Hade gärna sett en Henrion eller liknande in bland bottom six. Egentligen en Mcdonell typ, tuff lirare som även kan producera emellanåt.
Gäller att vi har konkurrens i laget och det tycker jag inte vi har om både Blomberg och Törnqvist får en fast plats från start.
EDIT: Såg att Blomberg fortfarande inte har kontrakt över nästa säsong. Är inte det rätt konstigt? Om ingen känner till något om varför och med tanke på hans historik med HV-turen så tror jag inte det är skrivet i stena att han spelar hos oss nästa säsong.