fever wrote
Ryno är 4e sämst i laget. -21 är svårt att snacka bort. Är absolut en stark spelare i offensiv zon men någon 2vägscenter är han inte. Vi säger att vi vill ha en spelare som kan lyfta i slutspelet och leda sin lina. Känns inte som det är det man får av dessa mer klassiska poängspelare.
5e sämst i laget på -20 enligt EP, men ja... Som sagt det är väl inte direkt konstigt att han låg på så mycket minus då han dels spelade i ett av ligans i särklass sämsta lag och dels var deras första center och rent logiskt var en av de spelarna som var på isen oftast?
Sen visst, han är väl inte lika bra i egen zon som i offensiv. Hade han varit det så hade han lirat i NHL, simple as that! Man får värdera sina förväntningar lite. Elitserien/SHL är inte detsamma som förr i tiden, ligan har dalat rejält i anseende och kvalitè, mycket svårare idag att få hit "stora namn" som förr. I de alternativ jag ser finns ute på marknaden som finns något sådär verklighetstroget att LHC skulle kunna knyta till sig så ser jag inget hetare än Ryno.
Han har som sagt en jäkla mycket upside i sig och i rätt omgivning skulle han kunna vara en klart dominerande faktor. Rätt ålder, gigantisk storlek ihop med bra rörlighet och händer... Även sagt att SHL är absolut ett alternativ att stanna i, han visade även när han signade för Leksand ett 5(!) års kontrakt att han söker kontinuitet och trygghet och inte nödvändigtvis bara som så många andra komma 1 år, presentera bra siffror och sen dra vidare. Jag förstår inte alls hur folk kan argumentera bort att Ryno är en jäkla intressant spelare i Silly season.
Om man viftar bort namn som Ryno som "inte tillräckligt bra" (samma personer verkar tycka att Mårtensson och Pajen inte skulle vara tillräckligt bra heller) så har man ganska sjuka förväntningar på vad LHC ska ta in som ersättare. Liksom, Bergsten har spekulerat i att en spelare som Ken Andre Olimb skulle vara aktuell som ersättare åt Jeff Taffe. En spelare som spelat massa år i allsvenskan (där han var en 0.5 spelare) utan att få chans i SHL och spelat i Tyskland iår... Vad förväntar ni er i värvningar, en NHL stjärna?