Skönt med tre poäng och en väldigt väl genomförd match. Efter det tafatta ingripandet vid 0-1 gjorde Rautio en väldigt bra insats. Kul också att Freddan fått in ett par på slutet, bra med lite mål från fler kedjor än 1 och 2.
Linköping - Brynäs, 29/1 19:00
Jacko wroteJag själv kollar fulstreams (dock svårt att hitta nu efter wiziwig lade ned)
Skicka ett PM till mig ifall du inte hittar
Matchen: Hur fan blev Brynäs så här dåliga? :lol: Spelar de så här så vetikatten om de klarar kvalet.
Leffe: Jag har hittat en sida, men tycker den är klart sämre än wizi... Men jag kollar sällan på hela matcher ändå där, mer en slags "nödlösning" så
Måste säga två saker. Fan vad bra Rautio är! Var väldigt tveksam till honom när han värvades "jaha här kommer en till Daniel Henriksson, liten smurf som läcker som ett såll vid ribborna...", men han är bannemej den bästa målvakten vi haft sedan Norrena tiden. Samtidigt måste jag säga att jag tycke synd om Brynäs målvakt idag, jag tjoade av lycka när LHC gjorde 4-1 men samtidigt kunde jag inte låta bli att tycka synd om målisen som dängde klubban i isen av frustration. Hur många chanser hade Brynäs backarna att rensa bort pucken där innan Freddan tryckte in den, 4? 5? Måste vara vansinnigt frustrerande när man gör 3-4 riktigt bra räddningar för att den femte går in. Där har även LHC försvaret steppat upp mot föregående säsongen då Engstrand, många gånger fick rättvis kritik, men många puckar han släppte in var också frukt av lika lamt beteende i zon som Brynäs backarna visade upp idag.
Riktigt sköna poäng. LHC gjorde, utan att briljera, det de skulle idag. Gött så. Första är dock en toktavla av Rautio. Den får givetvis inte gå in men å andra sidan gjorde han några riktiga idioträddningar i slutet. Brynäs kan mycket väl vara det särklassigt sämsta laget som spelat i SAAB Arena i år.
Förra året hade vi en förstalina plus Kolarik, i år har vi 2 heta linor plus en tredje som kliver fram titt som tätt. Det känns riktigt gött. Och speciellt när man ser hur hårt arbete lönar sig för Freddan och Sebbe. Hoppas McD kan få det att lossna lite.
Rautio är grym och solklar etta. Det är bara att hoppas Högberg tar det här på rätt sätt och ser det som ett studieår för att verkligen kunna utmana nästa år.
Micken, tre äpplen hög, viker inte ner sig. Såg förbannat roligt ut mot Bertilsson (vare va?), likt en chiuaua som moppsar upp sig mot en rottweiler. =)
Nöjd med mixen av lirare och kämpar i säsongens trupp. Med tillägget att varenda käft kan kriga och spela box play. Fantastiskt. Anton Karlsson måste för övrigt vara den som presterar bäst i hela laget sett till förväntningar. Den såg inte jag komma.
Inte lika fantastisk intervju med Sebban efter matchen på hemsidan.
Malkin wroteInte lika fantastisk intervju med Sebban efter matchen på hemsidan.
Är ju jätteintressant och höra biffens analys av matchen med bisittare?
ClubenSwe wroteMalkin wroteInte lika fantastisk intervju med Sebban efter matchen på hemsidan.
Är ju jätteintressant och höra biffens analys av matchen med bisittare?
Du har säkert rätt . Jag bör eventuellt gå till mig själv och se vad jag har för inre förväntningar på en intervju. Därefter se till att jag har kommunicerat dessa till Biffen, så han vet vad jag förväntar mig. Först då kan jag säga att jag tar ansvar (för mina tankar, känslor och handlingar).
Mange Johansson fullkomligt briljant idag.
köttet wroteVi säger 4-1.
Jag kanske borde börja med gambling ändå...
Jag håller med om att Rautio var bra. Men första målet är en sån där tavla som bara måste bort till slutspelet. Som väl är så kommer de inte lika ofta som för vår förra målvakt.
Mange mådde bra av petningen senast. Mycket bra idag. Junland lysande. Däremot så tycker ju inte jag att Bäckman lyckas särskilt väl med puck. Är det inte rätt mycket kladd och nonchalanta passningar? Eller är det bara jag?
Det som funkar absolut bäst är ju boxplay. Fullständigt glimrande! Powerplay såg kanske snyggt ut, men det måste gå mycket snabbare när motståndarna pressar som Brynäs gjorde igår.
Till sist: jag älskar att en kille som Fredde Andersson får göra mål igen. Utdelning för allt slit.