Börjar bli lite tjatigt att upprepa mantrat "jävligt viktig match, viktiga poäng" nu så istället fokuserar jag på coachingen. Tycker att Melin skall lira främst defensiva enheter med hög check som kan lyfta upp spelet första 5-10 min när vi leder med en eller ett par mål inför tredje. Att lag som ligger under kommer ut och satsar allt är ju ingen nyhet och att vår 1:a lina har mer att önska i det defensiva spelet är lika old news det. Ser gärna att man låter killar som Andersson, Sebbe, Hardt, Sjögren, Salle, Sundh, Torpet etc lira de kritiska minuterna som det uppenbarligen är för LHC numer att leda inför tredje. Inte för att lyfta upp hela laget och försöka göra mål, med risk för kontringar, utan snarare för att döda energin hos Brynäs. Att de får sätta standarden, att få kriga ner motståndarna och sen så skickar vi in Taffe, Flix, Vrana, och Little & Co när Brynäs sista gnista har släkts!
Ge mig aktivitet från ledarstaben tack. Nu har vi testat ett recept i ett par matcher med nästan samma utfall, pröva nått nytt.
I övrigt så räknar jag med att Salle spelar. Vore helt sjukt om han blev avstängd, dock ingen förvåning. Saxat från Bergsten:
Intervjun med Janne Sandström, som var den som rasade in i sargen, i NSD säger det mesta:
– Det trodde jag aldrig (att det skulle anmälas till disciplinnämnden). Visst fick jag lite tryck i ryggen av honom men samtidigt fick jag ett felskär som gjorde att jag föll.
Hoppas tombolan läser den intervjun!
Ne, 4-1, sista i tom kasse. Vi leder med 3-1 inför tredje och hör och häpna, vi kommer ej släppa in något mål där!
Mot toppen!!!