Hur funkar det med bortakortet på cmore? Finns det kvar? Om inte så kanske det skulle kunna vara nått från SHL's sida att pusha för igen. Om det inte finns kvar så kan jag tänka mig att det är många som vill se de matcherna men som tvingas köpa för en hel säsong och vipps så har man alla hemmamatcherna i HD framför soffan. Sen har jag noterat under många matcher att N-sektionen är i princip tom. Klipp priserna på den! Självklart kommer det inte fler till arenan där och då, man flyttar bara på publiken. Men kan vi ta två personer från varje sektion och sätta där så ser arenan mer välfylld ut, och folk drar som bekant folk i längden. Mot SAIK så var det just där som det var ett stort hål i arenan. Den sektionen borde ju till nästa säsong med enkla medel att kunna byggas om till en folkölssektion. Nära till baren o allt. Minst attraktiva sektionen i arenan med årets facit i handen, men med folköl tror jag den fylls rätt snabbt!.
Vad gäller mercen så skulle det vara riktigt nice med en liten glugg i Gränden att sälja lite halsdukar och tröjor som på IKANO-tiden (på IKANO finns det väl ingen ledig lokal, och om det fanns så är kötiden därefter). Tänker mig att det blir mer lättillgängligt då för t.ex. barnfamiljen som är på stan och shoppar. Samt att man påminner dem om att det finns ett hockeylag att gå och se på till helgen!
Vet inte om det var Bergsten som var inne på det eller om det var nån annan men ett studiebesök till HV-land för att se om det "sitter i väggarna" i Jerusalem eller om de faktiskt gör ytterligare saker som övriga klubbar inte tänkt på kanske vore värt mödan att ta sig dit!
Nej, några enkla medel finns som sagt inte och vi kommer inte märka av att det vänder den här säsongen heller hur mycket det än jobbas. Men det skall ändå jobbas för att väcka liv i konceptet Hockey igen i den här staden. Tror det här kräver ett par säsonger av sportsliga framgångar i form av tabellplaceringar etc. samt fortsatt arbete på alla fronter, då kommer vi se uppåtgående siffror igen. Bygg långsiktigt med Linköpingsborna! Hoppas även att Emvall kan bygga långsiktigt i truppen, med mer pengar på en stomme och mindre pengar på 3:e 4:e lirare! Då kan laget i längden bli mer personligt och dra folk den vägen. Skall inte underskattas!