Jag tycker att vi gör en bra match, det tyckte jag alldeles oavsett att vi faktiskt hämtade upp de två målen i slutet. Men det är med skräckblandad fascination man sitter och tittar på matcherna mot SAIK och ser hur vi gång på gång har så otroligt svårt att hantera deras höga press. Eftersom jag inte har tillräcklig hockeyteoretisk kunskap för att förklara exakt vad det är de gör så bra har jag också otroligt svårt att förstå hur det ska kunna vara så svårt att försvara sig mot nu när vi sett samma spel i så många säsonger. Och varför är det så svårt för andra lag att göra likadant mot SAIK? I de korta perioder vi lyckas sätta hög press ser man ju att SAIK:s backar är precis lika lättstressade och gör misstag, men i stället för att göra det konsekvent under 60 minuter lyckas vi göra det ett par, tre gånger per period.
Nåja, trots att vi förlorade tror jag att det här gav lite råg i ryggen till laget, SAIK är långt ifrån omöjliga att slå, och till skillnad från i inledningen av säsongen känns det inte som om vi är så vansinnigt långt efter dem och Frölunda i toppen.