Likt en papegoja stämmer jag in. Äntligen är man trygg när man står/sitter på läktaren eller framför tvn. Man vet att det sällan sker nån "skit", i stil med tappade klubbor, flaxande långt ut, och puckar som smiter in nära kroppen. Hoppas det kan fortsätta så här, och att vi har en bra målvakt, och inte bara en okej målvakt i bra form. Vi är trots allt fortfarande bara halvvägs in på säsongen.
Jag är också glad över drivet och karaktären som speglar laget just nu. Förr om åren har det varit vanligt att man inte gått för det vid ställning 1-1 och minuten kvar. Vickande rumpor i mittzon var lika givet som jultomten på julafton. Varför skulle inte LHC kunna avgöra sent i matcherna? Nu ser man Flix och Taffe driva mot mål, och spelare som vill avgöra. Det handlar inte om att ta dumma risker, bara att naturligt vilja vinna och avgöra matcher. Jag tror inte på att fega sig till guldet.
Hardt är en annan spelare som jag är glad över att ha i mitt lag. I min bok är det exakt den spelartyp som präglar ett vinnande lag, och som kan skifta in i vilken kedja som helst och få jobbet gjort.
Jag minns att jag var jävligt orolig en bit in på säsongen när det kändes som att laget inte räckte till mot de bästa lagen. Nu känns det helt annorlunda. Hoppas att jag slipper ångra mig igen.