Stolpskottet wroteJag väljer en dubbelvänd Bergsten. Eftersom respektive lags formkurva talar för LHC-vinst så talar detta starkt för en Luleåvinst, pga underskattning/mättnadskänsla/revanschlust bla bla..... Och när något talar starkt för ett visst lag så brukar det bli det omvända. Därför smiskar LHC in en 3-2 seger.
Ah, den klassiska reverse dubbelbergstenarn. Allt talar för vinst, utom just det, men ändå just det.
Typ.
Eller nåt.
Gott så.
Ledig dag idag men jag sprang (nåja) ner till träningen för att kika på matchvärmningen. Det var förvånansvärt högt tempo. Jakub Vrana såg het ut. Blir inte förvånad om han gör mål imorn, men blir inte heller förvånad om han inte gör det.
Efter en svajig säsongsinledning måste LHC hitta en jämnare nivå i sitt spel. Detta måste börja imorn i Luleå. Och sen fortsätta.
Igen.
Och igen.
Skillnaden mellan seger och förlust mot Luleå?
Enorm.
Om en seger behövs?
Som en seger behövs.
Tog ett snack med Roger Melin. Han får Kristina Lugn att framstå som Sean Banan.
Tippade 3-2 till Luleå i papperstidningen så jag får väl stå för det, men jag hade inte blivit förvånad om LHC vinner knappt, stort eller förlorar stort. Det är små marginaler i ishockey och det enda vi vet är att vi inte vet någonting.
Ungefär så.
Kvällen tv-meny bjuder på Liverpoolmatch och Let's dance.
Svårt val?
Icke.