Ska vi diskutera denna match? :wink:

Såg Färjestad mot Skellefteå och ska jag vara ärlig såg de väldigt bra ut, tror på förlust i denna match. Färjestad har förövrigt ännu inte vunnit på hemmais så lär väl vara en morot.

Robban kan väl köra gamla vanliga då han har tid!

Han gör ju alltid så det är bara o vänta?

Går förmodligen mot strömmen och tippar vinst imorgon. LHC har bara gjort ett par halvdanna insatser som bäst hittills (DIF och Örebro) men har detta till trots bara förlorat tre av sju vid full tid. Laget har många unga på backen som behöver tid och tålamod för att etablera sig. Tror på en uppåtgående trend och att lagets pappersmässiga potential kommer börja visa sig framöver. Därtill känns Högberg på rätt väg.

Tipset blir 1-3.

East wrote

Han gör ju alltid så det är bara o vänta?

Äsch gör väl inget om någon annan startar tråd, eller? :roll: Rob! kan ju fylla in som vanligt i tråden.

Våra toppspelare har ju trots allt levererat även om spelet har sett kasst ut, 2 av top 5 i skytteligan bär LHC-dress och kan Högberg stå på huvudet så finns det chans för vinst. Efterfrågar spelidé i dagens match.

Satashi' wrote

Äsch gör väl inget om någon annan startar tråd, eller? :roll: Rob! kan ju fylla in som vanligt i tråden.

+1

Saknade spelare:
Marius Holtet

Fem senaste:
Skellefteå - Färjestad 2-1
Färjestad - Frölunda 3-2 PS
Djurgården - Färjestad 2-1 PS
Växjö - Färjestad 3-4 PS
Färjestad - Modo 2-6

Interna poängligan:
Joakim Hillding - 5P (1+4)
Per Åslund - 4P (3+1)
Milan Gulas - 4P (0+4)
Linus Persson - 3P (3+0)
Martin Röymark - 2P (2+0)

Saknade spelare:
Mark Matheson
Mattias Sjögren

Fem senaste:
Linköping - Leksand 5-1
Brynäs - Linköping 4-3 OT
Linköping - Växjö 3-5
Linköping - Örebro 3-0
Skellefteå - Linköping 4-1

Interna poängligan:
Jacob Micflikier - 7P (4+3)
Jeff Taffe - 7P (0+7)
Broc Little - 6P (5+1)
Nichlas Hardt - 6P (2+4)
Chad Kolarik - 5P (3+2)

Tidigare möten:

Rob! wrote

Interna poängligan:

Jacob Micflikier - 7P (4+3)
Jeff Taffe - 7P (0+7)
Broc Little - 6P (5+1)
Nichlas Hardt - 6P (2+4)
Chad Kolarik - 5P (3+2)

De 4 nyförvärven i topp.

Ska det vara nåt som talar för en uppåtgående trend så är det att vi börjat dåligt, riktigt dåligt, men ändå vunnit några matcher. Det där med många ung köper jag däremot inte. Mange, Matheson, Rahimi och Junland är inga ungdomar. Dom har varit med så länge att något jävla virr och kladd i försvaret inte är okej. Inte ens om de spelar med en junior. Där har jag helt andra krav. Försvarsspelet och avsaknaden av injobbade uppspel tycker jag talar emot uppåtgåendet.

Något som däremot talar för uppåtgående är den uppenbart höga nivån på våra forwards.

Det jag framför allt vill se är att vi jobbar till oss fler utvisningar. 0 pp förra matchen och totalt sett minst antal pp i serien. Handlar inte bara om att man gör mål i pp utan man kan även få momentum. Eller bryta motståndarnas momentum.

fjosor wrote

Lineup: http://stats.swehockey.se/Game/LineUps/208925" onclick="window.open(this.href);return false;

Matheson saknas fortfarande.. Petter Hansson med som sjundeback. Spännande!

Precis som Forsling har Petter Hansson ett riktigt bra skott. Hoppas han får några minuter i dag.

Är det dumphockey samt kontringar som är LHCs spelidé i år måntro? Hopplöst att se pucken segla ner i rundeln för att sedan bli förlorad och de får försvar sig på nytt igen. Måste orka anfalla och sätta fart på sitt egna spel. Inte bara dumpa och byta...

Snyggt mål!

Tycker det ser bättre ut idag! MEr fart!

Jag har inte sett LHC spela så här inspirerat i år! Fortsätt tack! 😃

Cred till 3:e och 4:e line som senaste minuterna har bitit sig fast ordentligt samt forcheckar som aldrig förr! Kul att de har hittat rätt i det momentet nu med nya zonerna!

Riktigt bra period av Cluben! Äntligen!

Varje match man spelar på motståndaren så kontrollerar klubben matchen. Ska man börja spela på varje match kanske...

Läckert tennismål! Var ett par oroväckande sekvenser i egen zon första minuterna men det har ju sett bra ut efter det.

Hockeytröjan wrote

Jag har inte sett LHC spela så här inspirerat i år! Fortsätt tack! 😃

Det har jag. Halva första matchen mot HV71 såg det förbannat bra ut innan Mikael "LHC vinner bara 6/44 matcher med mig som domare" Sjöqvist skred till verket. Sedan dess har det sett halvdant ut i bästa fall.

Skönt att se att LHC faktiskt kan spela hockey även på bortaplan. Bara att gnugga vidare.