East wroteDet är ändå en civilekonom examen och någonstans måste man även börja för att skaffa sig erfarenhet, Mike fick ju sin tjänst när även vi låg i lägre division om jag inte minns fel?
Med facit i hand kan man heller knappast klaga på hans insatser, fingertoppskänsla av Mård? :lol:
Jag säger inte att Mike har gjort det dåligt. Det har jag ingen egentlig uppfattning om, det är nog bara styrelsen som har tillräcklig insyn för att kunna avgöra det. Min poäng är att en civilekonom-examen inte är värd dynga om du inte kombinerar det med relevant erfarenhet. Att ha spelat hockey (i LHC) är möjligen ett plus i kanten just i den här branschen, men inte mycket mer. Jag tyckte det var vågat att sätta Mike på posten och personligen har jag svårt att se att det skulle förekomma i övriga näringslivet att en nyexad sätts på VD-posten på ett företag med omsättning i 100-miljonersklassen. Det är möjligt att Mike är undantaget som bekräftar regeln...
Stolpskottet wrotePersonligen ser jag gärna en rutinerad kraft från näringslivet med ett brinnande hockeyintresse. Inte tvärtom... ;-)
Det sammanfattar nog ganska väl vad jag egentligen försöker säga.