Vi kan börja såhär: Ska man köpa dator idag och inte har några specifika krav, så är det en dator som slår marknaden med hästlängder. Det är HP Dv6-1128 (kan ibland heta lita annorlunda) och den är en välutrustad laptop till riktigt bra pris, brukar ligga runt 7-8 lakan. Denna är given tycker jag.
Hårddisk ger du inte heller några specifika krav på och då är WD Elements det mest prisvärda vad gäller storlek. 750 Gb för kring tusenlappen.
När det gäller TV handlar det om avvägning storlek/pris/kvalité och det är alltid jävligt svårt att hitta en bra TV med inställningen lågt pris, så stor som möjligt och samtidigt acceptabel bild. Vill man ha en bra TV för under 8000:- så bör man inte gå över 32 tum. Bildupplevelsen blir väldigt mycket bättre på en liten jävligt bra TV, än en stor jävligt dålig...🙂
Ska jag dra till med ett totalpris om man vill ha bra dator, TV, ljud och hårddisk så skulle nog totalpriset ligga på 7000 + 10 000 + 4500 + 1000 = 22 500. Då gäller det en riktigt schysst 37"-TV, riktigt schysst dator, riktigt schysst ljud och en helt ok hårddisk.
Ska jag pressa lite så finns det några alternativ:
Sony KDL-32V4720
HP Dv6-1128
Sony DAV-DZ260
WD Elements 750Gb
18 500:-
Vill du absolut inte gå över 18 000:- så hade jag helt klart satsat på LG 37LH4000, HP Dv6-1128 och WD Elements 750Gb (dryga 17 000:-) och helt enkelt väntat med ljudsystemet.
Observera att detta är priser i runda slängar och inget ni kan hitta hos något specifikt företag.
1986-> Du kan dock räkna med att priserna gäller dig 😉