Jag håller med de flesta som konstaterat att det är lite sorgligt att se hur avvaktande och passivt LHC spelar, till och med på hemmaplan. Jag tyckte egentligen det var likadant av det jag såg mot Örebro, inte ens då vågade vi sätta ordentlig press och skapa chanser på det viset.
Det känns som om vi ger bort initiativet totalt på bortaplan, medan vi inte alls tar initiativet på motsvarande sätt när vi spelar hemma. Det är naturligtvis ingen bra kombination och det känns osannolikt att vi ska vara med och slåss i topp-4 med det här grundspelet. Naturligtvis lär Vrána bli en injektion och i den bästa av världar får vi tillbaka spelet från försäsongen som lovade gott, men vi lär få vänja oss vid ett försiktigt LHC den här säsongen - också.
Sen gjorde jag en liten observation i går, nämligen att fjärdekedjan fick till sitt enda ordentliga anfall i slutet när Törnqvist kom in där med Nordén och Sebbe. Visst att Växjö spelade på ledning och att det var ett byte vilket verkligen inte ger något statistiskt underlag, men jag har tyckt att de tre haft rätt ok snurr tidigare också när de spelat ihop. Tycker det kan vara värt att testa från start nästa match.
Dags också att ge Högberg typ 4-5 matcher i rad på sig att visa om han kan göra det bättre än Rautio gjort nu när han fått det förtroendet.