bloodandashes wroteJocke L: Att förlora en sista period med 3-0 borta mot HV är inte OK i mina ögon. Det kanske är det för dig, det får stå för dig då. Jag har högre tankar om årets LHC. Att kalla spelarna för "ryggradslösa djur" kanske är väl magstark, det kan jag hålla med om, den åker upp på kontot. Men jag vidhåller att dom viker ner sig i sista perioden. Man kan prata om momentum hit och dit och att få Taffe avstängd är så klart jävligt tungt. Men det finns 20 killar till där ute. Vem går i bräschen för resten och visar karaktär i ett sånt här läge? LHC får chansen i PP… händer ingenting. LHC plockar Högberg och skapar… ingenting. Matchen förlorades inte i andra perioden som många här vill påstå. För efter andra så ledde fortfarande LHC. Matchen förlorades i tredje när laget inte kunde hålla sin ledning. Oavsett domarbeslut, momentum eller avstängning. Därför tycker jag det är en dålig insats.
Oja, givetvis är jag nöjd med 0-3 i sista perioden...
Larv!
Det finns väl ingen som är nöjd. Däremot finns det nyanser mellan kölhalning och euforisk hyllning.
Nu är det ju tyvärr så, vare sig du vill eller inte, att "momentum, utvisningar och avstängningar och sånt" påverkar. Det som händer i fösta perioden och andra perioden påverkar tredje perioden. Ska du dra en slutsats från en match kan du inte bortse från 67% av matchen. Speciellt inte när det under den delen av matchen faktiskt inträffar något väldigt avgörande. Det finns dessutom ett annat lag på isen (det där andra laget vars prestation ofta förbises i detta forum när LHC lirar match) som växer.