@[raderad]
Jag tror att Salle, Sebbe och Sundh kan fylla en väldigt viktig funktion i det här lagbygget. Sebbe är dessutom assisterande kapten och otroligt viktig på och utanför isen. I min värld skulle de kunna bli seriens bästa shutdown-lina om de får en tydlig uppgift och accepterar den. Alla snittar runt 90 kg kropp och har bra fart. Sen får de självklart gärna sätta nån puck då och då..
Jag personligen anser att det är viktigt att ha en sån kedja i ett lag. Som vet sin roll, accepterar den och utför den med stolthet.
Vi får ingen uttalad avlastningslina eftersom det kommer roteras vilka som spelar lite mindre (iaf i 5mot5-spel) för kvällen. Av övriga 9 forwards kommer inte alla topprestera varje kväll.. Vi såg hur dåligt det gick när HAS hade en dålig kväll förra säsongen.. Sen behöver det inte vara en hel kedja som matchas mindre utan för min del får man gärna lyfta spelare mellan kedjorna också. Speciellt i slutet av matcher där man ligger under.
Till sist kan såklart Sebbe & Co också ha en dålig kväll.. Då hade jag troligtvis formerat en kedja med exempelvis Hardt Almtorp McD som får ta deras roll.
En annan fördel är att det blir en naturlig konkurrens i laget, även under matcherna.. DET saknades förra säsongen.
Men som startformationer ser jag gärna att man vågar spela med 3st balanserade och potentiellt producerande kedjor, likt följande lag förra säsongen:
Saik
Växjö
Färjestad
Frölunda