För mig landar det i följande:
Vi har en trolig "fjärdekedja" med Laxen, Sebbe, Sundh (när alla är friska). Dessa spelare måste få sina minuter och det kommer de inte få om man kör det klassiska, 1a - Scoring, 2a - Scoring, 3e - Checking, 4e - Avlastning.
Jag ser mkt hellre att vi, likt Colorado Avalanche i grundserien senaste säsongen, spelar med 3 producerande kedjor och en checking-line (Laxen, Sebbe, Sundh).
Då får checking-linen sina minuter (ca 10-15) och matchas hyfsat hårt mot motståndarnas bästa spelare. Övriga tre, mer offensiva, kedjor krigar om att få spela mest. Den svagaste kedjan för kvällen kan då landa på drygt 10 min/match medan övriga två får 15-20 min.
Vi har helt enkelt en så stark forwarduppsättning (med alla friska) att vi inte behöver ha en avlastningskedja - och det är en jäkla fördel!
Sen tycker jag det är viktigt att alla producerande kedjor har en blandning av spelfördelare, målskyttar, energispelare och defensivt ansvar. Annars kanske vi får en kedja som gör 163 poäng tillsammans men snittar 0 i +/-.
Slutligen tror jag att Little kan acceptera en roll i en "3e-kedja" med exempelvis Almtorp och McD om han får spela i första PP-uppställningen. Och det tycker jag han ska göra.