Många visa ord här och även jag anser att årets intro är det sämsta vi någonsin haft i nuvarande arena. Jag ska erkänna att jag är en musikfascist som i största möjliga mån försöker skydda mina öron mot alla typer av elektronisk musik. Men om man nu anser att publiken är så kåta på "modern musik" hade man åtminstone kunnat hitta något som innehöll någon promille attityd. Denna glättiga discodänga kan de få spela när SAABen ändå besudlas av annan skräpmusik i samband med att vi lånar ut vår hemmaarena till melodifestivalen.
Om man nu vill förnya sig och inte köra med Welcome to the jungle (som är en bra introlåt) så kommer här några förslag på intromusik med bra "klappa-händerna-takt" och attityd i som kan väcka vår såsiga sittplats innan matchstart.
Gluecifer - Bossheaded
Gluecifer - I got a war
Turbonegro - Get it on
AC/DC- Shoot to thrill
Appens användning vid introt ska definitivt bort. Det var ett jippo som jag hoppas man inte lagt många tusenlappar på. Jag vet inte riktigt vad man tänkte med när man slösade bort pengarna på det där. Är det inte tillräckligt mycket mobilfokus i arenan ändå? Eller kände man att vi började tappa fart i att försöka hänga med Plastsjöarnas plastsjö i plastighet? Behövde Cluben verkligen uppmuntra publiken i att vara än mer inaktiva än tidigare? Händerna ska användas för att applådera, vifta med flaggor, vevas med, hålla upp sin halsduk eller dylikt. Publiken ska ha fokus på laget som är på väg in i vår borg och inget annat.
Sedan angående Drömmar som gror vid Stångebro så tycker jag det i grunden är en förbannat bra låt men jag diggar inte alls själva inspelningen av låten. Den är lite "klämkäckt" inspelad i ett försök till partystämning, men jag skulle vilja höra en mer lågmäld Winnerbäcksversion som jag tror skulle kunna bli hur bra som helst. Man har också valt att spela in den i en märklig tonart som gör att alla (alla män iallafall) sjunger den väldigt lågt vilket gör att det inte blir något tryck inte ens i Wööhöööö-biten utan det blir mest ett brummande från publiken.