Fortsätter extremt OT.
Precis som många andra är jag också småbarnsfar bosatt på landet men har som tur är möjligheten att se i princip alla LHcs matcher på plats. Gör det mig till en bättre supporter än andra för det? Nej självklart inte. Förutom att jag är på matcherna och alltid sjunger så gör jag noll för föreningen då tiden inte räcker till för det.
Men nu är det inte grundserielunk vi snackar om utan vi är mitt i ett som borde vara ett brinnande slutspel. Laget har verkligen visat det på planen men vi på läktarna... njae va? Förutom fredagsmatchen mot Frölunda har det varit riktigt beigt. Jag upplever en genomgående losermentalitet från de flesta LHC-supportrar man pratat med enda från match 1 mot MODO. Denna mentalitet återfinns även hos våra lokala mediarapportörer. Jag köper Leffes och Köttets resonemang om vad för typ av publik som kommer till CC men det var inte bara de vanliga medgångssupportrarna som svek igår utan det var många kända ansikten som inte visade sin nuna på ståplats igår. Vi som faktiskt bör kunna kalla oss äkta supportrar måste fan föregå med gott exempel för att locka medgångarna till arenan och skapa den feststämning som laget förtjänar detta slutspel. Sen har jag inget emot att man gnäller på värvningar och andra fel som Cluben gör sig skyldiga till men på matchdag är det vår uppgift (men knappast skyldighet) att få arenan att koka för att bära fram spelarna.
Vi är sju matcher ifrån SM-guld nu, just NU, inte nästa säsong utan NU. Sju ynka vinster. Det finns ingen anledning att inte komma och härja på matcherna. Jag förstår att man inte kan gå på alla matcher men nu är det som jag redan skrivit inte vilka matcher som helst utan de viktigaste på säsongen och då har vi publiksiffror som om det vore grundserie. Kanske är grundseriematchernas siffror så uppblåsta att det är därför skillnaden inte är så stor, men det tror jag inte är hela sanningen.
Det märks ju även på matchtrådarna här inne att vi lider av losermentalitet då de blivit kortare och kortare och fokus mer ligger på Silly Season tråden.
Säsongen är inte över grabbar! Upp med hakan, sträck på ryggen och bär lejonet stolt!