KJS wroteFranckie Burns wroteSämst i går: White Lions.
Skäms!
Det är fritt fram att sjunga när du vill.
Det gör jag.
Jag var på matchen och försökte under 60 minuter. WL gav upp. Utklassade av ett gäng utflyttade norrlänningar som inte ens ingår i skaiks ordinarie klack. Utklassade! Förnedrade! Ni förlorade Cloetta Center. Förlorade matchen på läktaren. Gav upp.
"Nej, Salmonsson och Albrandt kämpar inte så varför ska vi kämpa? Avgå Hemlin."
Ni är White Lions! Ni representerar den här staden och framförallt klubbmärket, så in i helvete mycket mer än vad några inhyrda hockeyspelare med tankarna i KHL gör. Melin har coachat fyrtioelva SHL-lag och rundar av i LHC. Smållänningarna Arla och Hjalmarsson vill vidare. Stockholmarna Sundh, Salle, Almtorp är nöjda så länge de tar en plats i ligan och transatlanterna McD, Matheson, Kolarik och Himelfarb är naturligtvis bara här för att tjäna pengar. Jag förväntar mig inte att någon av dem ska kriga för lejonet på bröstet. De krigar för sina chefer och sina lönechackar.
Men ni lät skaik familjeklack ta över vår arena. ER arena. Ett slag pågår på isen, ett annat på läktaren. Det är sen gammalt. Hur spelarna på isen agerade finns inte så mycket mer att säga om, det såg vi alla tydligt.
Men WL gav upp. Stod och tittade ner på bortastå när de förde liv. En del gick hem. PINSAMT är bara förnamnet. Förnedrande, snarare.
Enda gången Ros har haft ett rätt i blaskan är när han rankade WL som sämsta klack i ligan. Hela Sverige skrattar. Små tjuriga, bortskämda, valpar som tror att tjecker och amerikaner ska leda laget till SM-final varje år, annars är det inte värt att sjunga.
För fan, get här är vår klubb. Vår arena. Låt inte några jävla norrlänningar komma hit och köra över oss!
"Men du då?"
Ja, jag åker ofta Sthlm-Lkpg tur och retur för att se Cluben. En match går på ca 700 spänn och jag ser över tio matcher på en säsong. Räkna gärna på hur många ståplatskort det blir. Och självklart skriker jag. Rösten är alltid borta dagen efter. Men jag går inte hem. Jag är en supporter till Cluben, inte till Hemlin, Melin eller någon på isen.
Jag slutar inte sjunga för att Åkerman eller Grillfors suger hästpung i försvaret och det borde inte ni heller göra.
Fatta hur mäktigt det hade varit om Ståplats hade gungat i sista perioden. Ramsorna dundrat ut i arenan och skaik-klacken inte hade fått en syl i vädret. Det hade varit grymt. Det hade blivit omskrivet. Spelarna hade nog fyllts av skam(kan man hoppas i alla fall), men nu gjorde ju ni en sämre match än dem, så jag antar att det blev dusch, TV-spel och tankarna på Ryssland - som vanligt - efter förra matchen.