@[raderad]
Jag ska börja med att ge dig feedback på ett tidigare inlägg. Tycker det är jättebra att du sprider positivism (jag skulle behöva bli bättre på det själv). Men lägg av med "glada för att vara i semifinal". Det är inte positivt, det är förlorarmentalitet. Lite som han som kom för att delta i en tävling, men givetvis blev slagen av han som kom för att tävla. Är vi överens om skillnaden? Någon jävla mättnad eller nöjdhet får aldrig finnas innan SM-guldet är bärgat. Aldrig!
Vi släpper in två spelmål. Engstrand har fått skit tidigare, bland annat av Rönnqvist, för att han är för dålig på att hålla sig upprätt. Men seriöst... Det smäller blixtsnabbt i krysset vid 1-0 och den är det inte många som tar. Försvarade jag verkligen Engstrand nu? Och jag är inte ens full... 🙂 Men det målet har ju sitt upphov i den närkamp som Rahimi förlorar ute vid sargen och resten av spelarna kollar på pucken. Det kunde kanske varit stängt mellan benen vid tvåan. Men det är backarna, återigen Rahimi, som är för mjuka. Dåligt att släppa det där. Engstrand kunde möjligen ha tagit trean tycker jag... :lol:
Jag ogillar att skylla något på målvakten när man inte gör ett enda mål framåt. Det är för dåligt faktiskt. Även om motståndarna heter Skellefteå. Värst av allt, och det kostar jag på mig att vara förbannad på, är powerplay. Lika ointressant som det är var man hamnar i serien om man ändå åker i kvarten, lika ointressant är det att ha fina siffror i pp i grundserien om det ändå inte funkar i slutspelet. Skitdåligt!
I övrigt så tycker jag väl ändå vi gör en helt okej bortamatch. Möjligen saknar jag lite mer käftsmäll i slutet. Men det kommer fler chanser. Jag skulle inte tycka illa vara om Frögren fick en box på läppen av McD.