fjosor wrote
Förövrigt tycker jag dessa "klaga på folk som klagar"-inlägg börjar bli värre än själva klagandet i sig. Sluta kasta skit på folk i forumet. Låt folk reagera som dom vill.
Jag lovar att när folk tonar ned sitt gnällande så ska jag sluta "gnälla" på att folk gnäller ;-)
Skämt åsido, så har jag följt detta forum i en herrans många års tid innan jag fick tummen ur röven att skaffa konto, och av min uppfattning så har det alltid varit 80% gnäll och 20% kärlek för laget här. Även under "toppåren". Något jag stört mig på länge därför reagerar jag ofta, speciellt sen man själ varit med runt laget sedan de låg i div2 i alla dess motgångar och med det i åtanke, tycker det är ganska fantastiskt hur otroligt bortskämda vissa "2000-talets" supportrar är... Men jag vet inte, kanske är en typsikt svensk grej... Många bäckar små, jag har svalt så många gånger så tillslut känner man för att säga ifrån.
Jag är här för att diskutera hockey och kärlek för laget. Jag är inte här för att joina någon klagokör vid minsta motgång. Fakta kvarstår, när LHC förlorat under säsongen så kan det vara över 10 sidor i en matchtråd med diverse gnällspikar som sällan kommenterar annat än kring det som är fel. När LHC vinner övertygande så är det knappt två... Varför är det så? Varför finns det ett större allmänt intresse i detta forum att delta i konversationer når det går dåligt än när det går bra? En seriös undran bara... Men ja, det är mitt egna fel att jag fortsätter återkomma till en sida som jag även finner stor irritation kring. Men vissa människor här är ju faktiskt väldigt vettiga att diskutera hockey med här som innehar en objektivitet också till båda lagen på plan, inte bara att allt står och faller på LHC. Vinner vi är vi bäst i världen, förlorar vi hör vi hemma i allsvenskan om ens det... Trääääääligt som sagt.