Hockeytröjan wroteHockeytröjan wroteHögberg ska stå. Om vi vilar Högberg kan vi ju lika gärna vila Kolarik, Arla, Hjalle och andra viktiga spelare som kanske är lite slitna och behöver ladda om fysiskt och psykiskt. Eller så kan vi lämna walk over direkt.
Vafan. Vi har världens läge för en skräll. Inga förväntningar alls. Skrällar på bortaplan lyckas man allt som oftast med om man har en snusktight defensiv och en riktigt bra målvakt - Högberg.
Men om Högberg verkligen är trött/sliten/ofokuserad/dålig vätskebalans.. Då ska självklart Engstrand stå och Högberg sparas till fredag. Matcherna är faktiskt inte speciellt mycket tätare än en vanlig serielunk med tre matcher i veckan så jag tror inte att det är några problem för Högberg.
Han lär vara skittaggad!
Dock är det ju 4 matcher denna vecka, måndag, onsdag, fredag, söndag... Men ja, givetvis ska man spela den hete... "ride the hot hand" som man säger i NHL, form före gamla meriter! Kan ändå köpa argumentet lite att Högberg är orutinerad och bara 19 bast. Nån match kommer det säkerligen en dipp från även hans sida... Men när jag tänker på alternativet så finns det inget än att Högberg ska stå... Jag var en av få som försvarade valet att kicka Norrena och ge chansen till Engstrand förra året att ta första spaden, och det föll ju väl ut. Men något har hänt iår...
Kunnandet finns ju där i killen, det visade han ju ifjol. Men Engstrand såsom stora delar av LHC under hela säsongen, tror jag är för bekväm av sig. Jag hörde också från en tillförlitlig källa (bästa polarens flickvän, som umgås med flera i laget & även gett mig inside info innan om saker som visade sig senare stämma) att Engstrand är på tok för bekväm av sig i träningen. Vilket förklarar en del varför han missar så många enkla standard räddningar under matcherna, sånt som bara ska NÖTAS IN! Frasen "Engstrand har mer eller mindre dykt på upp till var tredje träning under säsongen" myntades t.ex när det kom till träningsbiten. Jag har personligen tappat all förtroende för Engstrand & jag håller alla tummar, fötter och tår för att Högberg håller i längden i detta slutspel annars känns det tufft... Hade vi haft två starka målvaktspar, som t.ex Modo hade under säsongen, så hade det givetvis varit bra läge att vila Högberg. Men Engstrand är för stor gambling i mina ögon, i en ändå väldigt viktig match. Visst vi har inte alls någon press på oss i just denna match (med alla skador, bortaplan, det är hemma vi SKA vinna, nån bortamatch måste vi sno, men det räcker med en om vi är omutliga hemma), men alla matcher är såklart viktiga i ett slutspel & bästa möjliga lag ska ställas på banan utifrån möjligheterna att vinna.
Spänd inför kvällen, mitt hjärta tror på vinst men min hjärna och mage lutar åt en förlust... Verkligen inget talar för LHC ikväll. Skador, avstängning, bortaplan, vi vann sist = frölunda lär komma ut toktaggade... Men samtidigt så är det ju en jäkligt konstig säsong vi upplever. LHC måste vara ett av de absolut mest svårtippade lagen i världen denna säsong. Vad som talar i förutsättningar betyder inte så mycket om man ser tillbaks på säsongen... Detta kan gå lite hursomhelst, både ikväll & hela kvartsfinalen. Jag tror fortfarande att med fullt manskap på isen så har vi god chans att slå ut Frölunda. Men jag har starkt på känn att det kommer krävas minst 6, men antagligen 7 matcher.
Typiskt att sambon har smittat en till idag, förkyld och jävlig... Skulle behöva en rejäl dos med öl & whiskey ikväll som tidigare matcher för att lugna nerverna. Det är inte direkt hälsosamt att följa ett slutspel med laget i sitt hjärta. Himmel & helvete varvat om varandra... Men faaaaan så härligt att vi fick uppleva denna tid på året denna säsong också. Det får man ändå stanna upp ett par sekunder och njuta av mitt i stormen, med gamla reglerna så hade vår säsong varit slut sedan länge. Allt att vinna, inget att förlora! Nu kör vi! Mitt hjärta tippar samma resultat som sist, 2-1 till LHC i sudden. Högberg måste stå på huvudet & förhoppningen att Mange är tillbaks på isen att lugna ned försvaret för att detta ska ske. TÄVS