köttet wroteJag håller inte med dig Leffe. Att spela som LHC gjorde (tvingades göra) igår tar på krafterna. En sån som Sebbe är en jävla evighetsmaskin som är oerhört duktig i defensiven och bra att ha när laget sätts under hårt tryck. Det ska inte underskattas.
Däremot så verkar ju hela laget ha tagit ett extra steg på moraltrappan. Bara dom orkar... För det kommer inte blir mindre press från fiskrensarna i morgondagens match.
Engstrand eller Högberg? Leif Boork var stensäker på att Högberg är rätt val. Och det känns vettigt. Jag håller själv Högberg före Engstrand. Men samtidigt måste man ju ge frölunda en poäng i att Högberg inte kan stå på huvudet i en hel matchserie. Kanske är det rätt att ge Engstrand en match? Å andra sidan... Ger Melin Engstrand chansen och det slår fel... Inte bra. Till det ska läggas att det kan vara nog så viktigt att hålla igång båda målisarna.
Ja, Sebbe såsom McD är ju som gjutna för playoffs... Dock köper jag Leffe's argument också att McD är mer viktig att få tillbaks, med tanke på hans kemi med Himelfarb och hans scoring touch. Med stor reservation att nuvarande spelare fortsätter att fylla tomrummet på ett bra sätt. Var väldigt imponerad kring våran 4e formation igår, med Nermark, Andersson & Blomberg. Även Rohdin får räknas in där... I målvaktsvalet så tycker jag det är givet att man spelar Högberg sålänge han gör solida insatser och vinner mer matcher än han förlorar i kassen. Spela den som är het, inte på gamla meriter!
F.ö så tycker jag man ska passa på att skramla om lite i laget till morgondagens match, främst med tanke på att Arla & Hjalmar inte kommit till sin rätta. Och Kolarik för den delen får det inte att fungera med Almtorp & Salle i någon högre skala, att han gjort mål har snarare varit, precis som hela säsongen, på enskilda prestationer. Det kan man läsa på ett väldigt öppet sätt i statistiken också, 13 assists från Almtorp vittjar hur mycket han verkligen "hjälpt" Kolarik i hans 30 mål i grundserien. Såhär skulle jag testa att formera kedjorna imorn:
Hjalmar - Himelfarb - Kolarik
Vrana - Almtorp - Arlbrandt
Sundh - Nermark - Rohdin
Salle - Andersson - Blomberg
Backparen vill jag inte spekulera för mycket i då man inte vet om Mange spelar eller ej, men jag gillar inte riktigt att gå på mer än 6 backar i en match. Det skapar inget bra flyt i spelet. Hultström hade jag innan säsongen sett som ett givet pet, men han gjorde en solid insats sist så jag är lite kluven där nu.