alfie wroteSåg nu att jag faktiskt använde ordet tycker, istället för tror eller förväntar mig i det tidigare inlägget. My bad. Poängen var, som jag beskrev ovan, att tacklingssituationen ligger mittemellan Holzapfels och Regehrs diton och bör rimligen inte kunna rendera i något annat straff om DN ska hålla någon form av konsekvens i sina beslut...
Ah, men då är jag med dig! Det känns ju tyvärr som så är fallet... Tycker det är många märkliga bedömningar och jämförelser de gör. Bara den saken att en spelare kan ligga kvar lite extra på isen och förstärka skada bara för att de vet att det ger "automatisk matchstraff" känns ju skumt & orättvist. Det är inte fotboll det handlar om liksom... Men men... Jag var en av de som närmast gav upp säsongen när Söderberg blev avstängd förra året, fast främst över att vi blev så fullkomligt förkrossade i den matchen. Så jag har lärt min läxa att tro på laget, jag tror vi har en bra chans även utan Sjögren. Och på inget sätt blev vi totalt krossade i första matchen mot Frölunda som vi blev mot HV ifjol. Iofs kanske det hade varit en fördel nästan mot fortsättningen i underskattning om vi gjorde en riktig plattmatch... Men ja, nu flyter jag iväg lite. Som vanligt... Sjögren kommer saknas främst i det defensiva jobbet han gör. Offensivt har vi andra spelare som ska kunna kliva fram och fylla luckan. Det är i det defensiva som jag är lite orolig kring isf i Sjögren vara eller inte vara i laguppställningen. Även Proffsige McDonell & Sebbe saknas i den delen av spelet. Som båda lägger gott öga åt små detaljer på isen ska skötas rätt, INNAN vi går till anfall.
F.ö så glömde jag bort att plussa för en spelare efter denna match, Nermark tycker jag gick in och gjorde en överraskande bra match. Spelade även fram till Vranas mål. Gjorde smarta & effektiva avvägningar matchen igenom, uttlåningen till Rögle kanske gav lite frukt till självförtroendet. Killen är bara 20 fortfarande, var klassad som en av de största talangerna i Sverige som 16-17 åring, draftad av Colorado... Så jag tror inte på något sätt att hans karriär är "helt körd" på en högre nivå än som många andra har som åsikt. Fortsätter han spela effektivt & visa sig värdefull i slutspelet är inte jag helt emot att ge ett nytt kontrakt, åtminstone för nästa säsong. Man har sätt många unga killar komma helt fel år efter år ute på isen, för att helt plötsligt utvecklas de där stegen och blomma ut till en bra spelare, som alla scouter ser potentialen ska finnas att utvecklas till. Jag hoppas att Nermark tar det steget snart, helst redan nu i stundande slutspel. Han är en av de spelare som fått en extra chans med alla skador. Han har mycket hockey i sig, det visade han på juniornivå. Bara att han har visat väldigt lite av det på denna nivå. Hittills.