Satashi' wroteLINKĂPING:
Har Högberg gratis
Sparkar en mÄlvakt
VĂ€rvar 3 andra
Spelar den sÀmsta
ja du...
Okej, jag nappar...
En summering kring varför man inte kan skylla ALLT pÄ Hemlin i detta lagbygge:
ENGSTRAND : Var bland ligans absoluta bÀsta 1e mÄlvakter ifjol, nÀst bÀst statistik av samtliga mÄlvakter. Varit med i landslagsdiskussioner. Vem trodde att han skulle vara sÄ dÄlig iÄr? Inte jag, och antagligen inte Hemlin heller.
ANDERSSON : Var allmÀnt ansedd som hela ligans bÀsta 2e mÄlvakt i HV & tog Àven över 1a spaden flera ggr och gjorde det bra nÀr deras första mÄlis sviktade. Vem trodde att han skulle vara sÄ dÄlig iÄr (& periodvis ifjol)? Inte jag, och antagligen inte Hemlin heller.
TARKKI : Lirat hockey i KHL, NHL, AHL, finska landslaget sÄsom finska ligan med respektabelt facit... Vem trodde att han skulle vara sÄ dÄlig iÄr? Inte jag, och antagligen inte Hemlin heller.
IDOFF : Gjort det fantastiskt bra i ett bottengÀng i allsvenskan iÄr. HÀr tÀnker jag inte skriva nÄgot mer för det stÄr skrivet i stjÀrnorna Àn hur denna vÀrvning ter sig.
Och sĂ„ tillslut HĂGBERG: Varit bra i denna match, men sammanlagt stĂ„tt 3 perioder i SHL nu & det Ă€r ganska för tidigt att höja honom till skyarna som den permantenta lösningen. Haft en, statistiksmĂ€ssigt, rĂ€tt dĂ„lig sĂ€song i Mora. DĂ€rav smart (& billig) lösning att ta in IDOFF pĂ„ lĂ„n att backa upp och bredda mĂ„lvaktssidan sĂ„som skapa konkurrans att sporra varandra, som allt som oftast Ă€r en positiv grej att ha i laget sĂ„ inte den som stĂ„r kĂ€nner sig allt för bekvĂ€m och avslappnad (host engstrand host)
PoÀngen med detta var mest att summera hur Hemlin tÀnkte i var och enda, och vem kan klandra honom? Med facit i hand Àr det ju givetvis rÀtt enkelt att leka sportchef som supporter. Men i praktiken en helt annan grej... Sen att köra in ekonomi biten i det hela ocksÄ gör det ju Ànnu svÄrare, dÄ LHC sÀkert skulle vilja ha flera andra mÄlvakter före samtliga av dessa. Men vÄran ekonomi i nutid ligger inte som förr dÄ vi hade rÄd att slÄ till med stjÀrnvÀrvningar i t.ex Norrena, som antagligen kostade en rejÀl slant att köpa ut frÄn Frölunda en gÄng i tiden. I nutid har vi ekonomi i jÀmförelse med de andra 12 lagen, sÄ ligger vi 8-9e plats vad jag förstÄtt mig pÄ i budget. Och dÀr runtomkring ligger vi Àven i tabellen, sedÀr ja... Man fÄr vad man betalar för, som det gamla ordsprÄket sÀger...