köttet wroteLukkinen wroteFluebuy wroteTycker du även att den andralinen ska bestå av Salle och Almtorp?
Tja, frågan är ju snarare vad vi har att tillgå? Almtorp tycker jag är helt fel i laget till att börja med. För kass för att vara topp 2 center och för mjäkig för att vara center i en checkingline. Kanske man borde testan Arla med Humlan och McD?
Jag tycker Arla med Himelfarb och McD är det enda vettiga alternativet som står till buds. Salle är ju fullständigt fel i spelet just nu. Jag gillar honom, men han har tappat allt. Hans dragningar blir allt oftare bara pannkaka och när han väl lyckas så släpper han ändå aldrig pucken i tid. Almtorp känns avhandlad. Varför slösa bort Arlas offensiv i en sån kedja?
Jag vill dessutom se hårdare matchning med 3 kedjor tidigare i matcherna för att göra ytterligare ett försök att få upp energin.
Hårdare matchning håller jag helt och hållet med. Med tanke på vårat kassa försvar, varför envisas Melin med att köra hela FYRA backpar när vi knappt har kompetens nog för 2? Sen borde även lagledningen med Hemlin och Melin i spetsen inse att samla all offensiv kompetens i en och samma kedja är ett misstag, och den insikten borde kommit innan omgång 47.
Visst vi har ingen riktig spetscenter, det sket sig med Taffe. Men McDonell har ju visat sig vara en fullträff som "mellansäsongsvärvning". Han är i grund och botten en center så varför inte testa honom att centra andra linan? Likt hur Goren fungerade mycket bättre på den positionen i förra årets slutspel än som högerytter. Himelfarb har ju också höjt sig med McD's intåg, men han har inte visat sig än vara helt pålitligt att centra högre än en tredjeline, och verkar inte vara så intresserad av att vara vinge. Sprid ut talangen! Vad har man egentligen att förlora mer på i detta skede i det krampaktiga spelet på senare tid. T.ex
Hjalmar - Sjögren - Kolarik
Vrana - McDonell - Arla
Laxen - Himelfarb - Sundh (salle och sundh har mkt mer potential än de visat, den av de två som visat minst förbättring när sebbe återkommer petas ned i fjärde (Lindhagen, hejdå) i förmån av honom.)
Fjärdefemman matchas sparsamt, enbart som avlastning 5-10 min per match, en utvilad Almtorp används även i PK tänker en kombo av:
Lindhagen/nermark- Almtorp (om laxen och sundh övertygat framöver, ta in sebbe här) - Rohdin
Tyvärr så finns inte mer djup i dagens LHC än att sprida ut kedjorna på detta vis för att åtminstone kunna få hyfsad möjlighet till en större produktion, IMHO.
EDIT: vet att Vrana är på landslagsuppdrag, men han återkommer före Sebbe så därav jag skicka in honom i andra. Medans han är borta så kanske bästa kombon är att ha sundh el laxen där. Måste testa att splitta McD och Himelfarb också för att få en större spridning, inte bara Arla och Hjalmar.