Mittzon min gissning är det dels är så att taktiken är att driva upp intresset först och sen ta betalt, för intresse skapar intresse. Men jag tror också att just dessa matcher är extra svårsålda: årets fattigaste månad och laget går dåligt, så relativt liten hype. Dessutom är de tre sista veckomatcher och varken Modo eller Timrå hemma på lördagarna är väl några stora publiklag (vi får ju inte ens fullt hemma mot Frölunda i början av december).
Jag håller med om att det känns lite för billigt (motsvarar drygt 3000 kr för ett årskort med samma snittpris när årskorten ligger på 3500 kr och uppåt om jag kollade rätt), men jag försvarar ändå konceptet och att det kan behövas för just detta knippe matcher (6 st!), ganska många på kort tid dessutom, vilket ytterligare försvårar försäljningen.
HV har ju ett helt annat utgångsläge med nästan fullsatt oavsett motstånd och match. Inte konstigt att de kan ta det priset. Det kan inte vi.