Kallzon Börjar faktiskt lita på Clubens plan. Detta är perfekt. Folk köper biljetter väldigt sent nuförtiden (ny trend efter pandemin) så att spamma om Luleå-matchen förra veckan skulle ju vara hål i huvudet. Nu gasar man bara, lär öka kommande dagarna. Mot FULLSATT
Exakt, precis så!
Marknadsmässigt sätt så har de gjort ett klassiskt knep med inlägget igår om “Finsk Afton”. Det är smart (ett psykologiskt knep som jag går in på lite senare), men det är smart att lägga en hype ett par dagar innan en match mot ett av ligans tråkigaste lag än att göra det 1 vecka innan och spä på det… Om folk (LHC-supportrar) tycker det är en tråkig match (tråkigt motstånd) så drar inte hockeyn folk. Och då får man ta till andra knep. Knepen för att dra mer folk på matchen mot Luleå, blir då:
-Finsk husmanskost och Finska piroger: ger matälskare en anledning att komma till Saaben.
-Rissanen debuterar (mer inriktat på oss LHC-supportrar och inte hobby-supportrar som är i Saaben för annat).
-Mumintrollsjakt: perfekt, här får vi in målgruppen barnfamiljer inom marknadsföringen.
-Man lägger upp hypen (den stora marknadsföringen) 2 dagar innan istället för 1 vecka innan, just för att den hypen ska ligga i närminnet, så man minns vad man har att vänta sig, oavsett hardcore-supporter, matälskare eller småbarnsföräldrar.