Lite sen på bollen, men jag måste fan skriva av mig lite. Jag håller med, förstår inte hur man kan låta ett sånt ypperligt supertillfälle som det var idag bli så pannkaka som det blev.
Jag har under min studietid sett mer genomtänkta och strukturerade upplägg från snubbar som i princip glömt bort att de skulle hålla en presentation och bara slängde ihop något medan de väntade på sin tur.
För visst kändes detta nästan som att man från eventsidan idag vaknade bakis vid 14:30 och bara “just jävlar”.
Först och främst, presentationerna av spelarna… Den ska köras när de skrinnar in på isen, och gärna av någon som åtminstone vet vilka spelare som spelar i LHC. Låt dem köra en och en. Som man gjort tidigare.
För det andra, hur i hela fridens namn kan man ha en träning inför publik, UTAN att ha numrerade tröjor? Fan var tvungen att sitta och zooma in på hjälmarna med mobilen för att se vem som var vem. Förstår att man kanske inte har alla nya tröjor fixade, men vafan, tryck upp något bara.
Sen, som många är inne på. Cluben fyller 50 år idag, HUR gör man inte det till ett större event? Varför ska man ha någon LHC-dagen om några veckor? KÖR DET PÅ FÖRSTA ISPASSET. Jag trodde att vi kom fram till det för typ 3 år sedan?
Avslutningsvis, som många också är inne på. Shopen… Kom igen LHC… Samma produkter som såldes på plats OCH på hemsidan för 50% låg uppdukkade idag till fullpris. Det nya som fanns var sommarkollektionen som var ganska så underwhelming redan när den släpptes… Jag var där vid öppning av Arenan, så mycket folk som flockades till shoppen hade genererat ett rejält klirr i kassan.
Edit: Såg nu att man rullar ut tröjorna imorgon i shopen och i grund och botten fattar jag att man ville presentera tröjorna på årsmötet. Men kom igen, de borde ha presenterats igår och funnits att köpa under första ispasset. Tog en snabb sväng förbi shoppen som sagt, och hörde massor säga “Synd att årets tröja inte var där”.