Goose Håller med, kan man skapa en trivsam och levande miljö som mer tydligt knyts samman med staden på andra sidan Stångån tror jag det hade lyft området rejält. Så får man hoppas att det också innebär att planerna för SAAB Arena tar fart snart, med utbyggnad av foajén och allt det där…
När det började snackas mer om Ostlänken tänkte jag faktiskt att det kunde vara en bonus för just LHC, med kortare restider och ev. tätare/pålitligare avgångar för supportrar som kan nyttja den sträckan. Vem vet, kanske t.o.m finns spelare som kan tänka sig pendla? 😛
De lär väl inte smälla upp femton höghus på varenda kvadratcentimeter av gräsytorna ändå, så det har nog iaf potential att bli bra tycker jag! Kan nog få till en bättre trafik- och parkeringssituation samtidigt. Har inte superkoll då jag inte kör bil men är väl ofta rätt rörigt i samband med större publik på matcher/events? Kan tycka att parkering där det är möjligt borde läggas främst i parkeringshus eller garage.
Jag är inte bara lite nördig med hockeystatistik utan även intresserad av stadsplanering, arkitektur och liknande så kul att det lyftes, hah. Dock är jag 100% amatör inom båda områden ska tilläggas. 🙂