Bra idé. Tänkte starta nåt liknande direkt efter matchen men hade förmodligen blivit etta på alla rakt igenom... Förväntningar på spelaren i fråga är invägda i betygen.
Rautio: 3/3 - Stabil som vanligt rakt igenom men högstanivån är inte tillräckligt hög.
Högberg: 3/- - Mer ojämn än Rautio. Helt okej säsong, inte så mycket mer.
Rahimi: 2/3 - Sömning säsong följt av grymma inledningsmatcher mot Växjö, följt av sömnighet igen.
Junland: 3/2 - Stark grundserie. Gjorde egentligen inte fler misstag än han brukar i slutspelet men mot just Växjö märks misstagen mer eftersom det skapas så lite framåt.
Billins: 4/2 - Bästa backen i grundserien(?). För omständig och väger för lätt i slutspelet. Får en tvåa tack vare ett par viktiga mål (som ändå inte betydde något i slutändan)
Dahlström: 4/2 - Tog nästa steg till en stabil, fysisk back i grundserien. I slutspelet var den osäkra Dahlström från ifjol tillbaka
Karlsson: 4/2 - Säkerheten själv. Gick dock ner sig, liksom övriga, mot Växjö och gjorde förmodligen fler misstag än på hela grundserien.
Forsling: 3/2 - Bra säsong som helhet men förväntningarna har också varit skyhöga. Hade faktiskt förväntat mig ännu mer. Å andra sidan ska Forsling ursäktas en aning av att ha blivit petad av Junland i PP hela säsongen.
Carlsson: 3/3 - Gjorde vad man kan förvänta sig av en 97a och lite mer därtill
Roe: 4/1 Över förväntan i grundserien men totalt intetsägande och stundtals övertänd i slutspelet. Skadad/störd av magsjukan?
Gordon: 4/3 Riktig dynamit. Tyvärr övertänd i kvart 4, annars en av få som faktiskt vann närkamper mot Växjö.
Rhakshani: 3/1 Gjorde sina poäng i grundserien men har svårt att skapa på egen hand. Föll bort totalt i slutspelet.
Little: 4/3 Snudd på 5 i grundserien men lite för ojämn. Vann nästan skytteligan trots en hel hög missade matcher och en av få som försökte vara kreativ mot Växjö.
Hardt: 2/1 Skadad och ganska intetsägande i grundserien. Usel i slutspelet sett till förväntningarna
Pajen: 2/3 Seg och gammal i grundserien. Mot Växjö glimtade den gamla Pajen stundvis till. Men tyvärr för sällan.
Sörensen: 4/2 Grymt irrationell och härlig spelartyp som vi saknat i de lägre hierarkierna. Tyvärr för omständig och slarvig i slutspelet
Lilja: 4/2 Copy+Paste från Sörensen även om Liljas 4 är lite svagare då jag tycker Sörensen varit snäppet vassare.
Fogström: 3/1 Stabil i grundserien, usel och intetsägande i slutspelet
Sebbe: 2/4 - Som vanligt. Märks inte så mycket i grundserien, förmodligen bästa forward i slutspelet, tillsammans med Törna.
Freddan: 2/3 - Otur med alla skador, ändå en helt okej säsong
Törna: 3/4 - Tagit riktigt stora kliv och var ju grym i slutspelet. En av få som sket i att tänka utan bara körde.
Gallo: 4/- - Kom från ingenstans, därav det höga betyget. Spelade för lite i slutspelet (men lyckades ändå åstadkomma mer än vissa som spelade 15 min/match.
Blomberg: 2/- - Tycker att han väger för lätt för en fjärdekedjeroll men kommer undan med godkänt
Jakobs: 3/3 - Sett till förväntningarna gjorde han det brabåde i grundserien och slutspelet, men det räcker inte till nytt kontrakt i min bok.