Lukkinen wrote@ Jacko, det som skrevs på LHCs hemsida i samband med Junland var LHC:s syn på händelserna då man inte hade någon som helst lust att framstå som lögnare. Speciellt då alla fans undrade vad fan som hände. Det där är historia nu men jag tyckte (och tycker) att det var riktigt bra av LHC att de lade korten på bordet där. Oavsett vem som skrev artikeln.
Edit
Minns verkligen inte att någon tyckte det var oprofessionellt och sandlådenivå då när LHC skrev artikeln och gav sin syn på händelsen. Låter snarare som en efterkonstruktion.
Jag har tagit upp det innan här på forumet och det var flera andra som höll med om att det var lite oproffsigt skrivit, fast de var besvikna på Junland som alla andra. Jag har iaf aldrig någonsin varit med om att en så seriös förening gått ut på sin officiella sida och skriva en artikel som kändes som det var skrivet av en bitter supporter. Det var liksom inte objektivt utan skrivet i extremt syrlig ton. Du kanske inte reagerade på det då du kanske själv var väldigt bitter, vad vet jag? Men jag försökte läsa med objektiva ögon och den kändes inte så snygg. Han hade kunnat skriva det på sin personliga twitter, på detta forum eller liknande, men inte på den officiella hemsidan, det gav inget direkt proffsigt intryck övht. Det kändes inte elitseriemässigt direkt. Men ja som du säger, det är i det förgångna. Men jag minns iaf att jag tyckte det var en väldigt märklig artikel att trycka på sin hemsida. Vad jag vet så har varken LHC eller någon annan förening gjort något liknande innan, att kommentera bittert kring varför en viss spelare inte ville skriva på. Det får man sköta internt.
Flera större nyhetssidor tyckte det var lite överdrivet också minns jag, här hittade jag efter en snabb googling:
Nu hängs han ut som en svikare på Linköpings officiella hemsida - och storbråket är nu ett faktum.
- Det hade varit bättre om han sagt att han inte ville spela i LHC, säger klubbdirektören Mike Helber.
- Jag tycker inte att de behövde hänga ut mig så här, säger Junland.
Hans klubbval är en väldigt infekterad affär.
Linköping valde i går att gå ut med ett långt pressmeddelande på sin officiella hemsida, undertecknat av vice klubbdirektören Anders Mäki.
Rubriken är "Junland ville inte spela i LHC" och i texten skriver Mäki bland annat:
"Helt klart är att vi i Linköpings Hockey Club är besvikna på Jonas Junlands val av klubb".
Junlands agent Patrik Aronsson:
- Jag tycker det är konstigt att man kör ett sådant här pressmeddelande på hemsidan och hänger ut en kille på det här sättet, en egen produkt, i stället för att se om man gjort allt rätt.
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/junland-hangs-ut-som-svikare-av-lhc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Känns det proffsigt gjort, känns det "elitseriemässigt" att hänga ut en spelare i nyheter som "han vill inte spela hos oss, buhu"... Försök var lite objektiv och inse att det inte var direkt snyggt gjort. Även om Junland nu inte skötte det så snyggt själv så var jag besviken på att LHC sänkte sig till den nivån. Det hade man väl mer förväntat sig på en lägre nivå, typ ett div.3 lag eller liknande om ens det.
Här är hela Mäki's artikel, har ni varit med någonsin om att någon annan klubb gått ut med något liknande? Jag menar vi har haft en mängder drös med spelare genom åren som gått från sin moderklubb till oss, inte har väl deras gamla lag gått ut med något liknande?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=3665688" onclick="window.open(this.href);return false;