Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic
- Redigerad
Jo. Men som sagt. Jag fick detta mejl från Cluben igår. Utan att man aktiverat något
Hej!
Ditt säsongskort är nu förlängt.
Detta innebär att du, med samma säsongskort som innan, kommer in till samtliga slutspelsmatcher på hemmais.
Varmt välkomna till slutspelshockey i Saab Arena!
Hälsningar,
Kallzon Slutspelet ingår väl inte per automatik i alla säsongskort? Ståplatskorten inkluderar slutspel. Sittplats tror jag man tecknar upp sig på hela säsongen inklusive eller exklusive slutspel. Väljer man tidigt att inkludera slutspelet får man det något rabatterat. Så var det iaf för ett större gäng säsonger sedan när jag hade kort på S som paus från ståplats (där jag givetvis är tillbaka nu).
Märks att vi är ovana med slutspel när den här typen av frågor skapar förvirring
Jag bor inte i stan sedan 2017, så det är länge sedan jag hade ett säsongskort, men vad jag kommer ihåg kunde man betala några hundralappar extra när man inhandlade kortet om man ville att slutspelet skulle ingå. Man löpte en risk att betala för ingenting ifall Cluben skulle missa slutspelet, men det var betydligt billigare än vad det skulle vara att förlänga innan slutspelet.
- Redigerad
Någon som vet om det blir öltält utanför SAABen till matchen på torsdag?
Tror ingen har skrivit om det i någon annan tråd men Stålhammar sa till Sveriges Radio om att försäljningen av merch nästan dubblerats jämfört med förra säsongen. Borde finnas än mer att hämta ut där. LHC är fortfarande ganska dåliga på att annonsera nya plagg, vilken produkt som är rabatterad just under aktuell match osv.
https://sverigesradio.se/artikel/lhc-har-salt-trojor-for-tva-miljoner-lattare-med-sponsorer-nu
HlinkaHlavac skulle gissa på att det beror på den lite mer fysiska aspekten som är i hockey
LaumannBingo Fotboll är den mest fysiskt krävande sporten i världen men bra försök.
- Redigerad
HlinkaHlavac Det är skrämmande hur långt efter hockeyn är i spelarutveckling än vad man är i andra sporter. Titta på fotbollen. AIK släpper fram Alexander Isak som 16 åring, Djurgården Lucas Bergvall som 17 åring. Lamine Yamal är startspelare i Barcelona som 16 åring. IFK Norrköping har en 15 åring i truppen idag.
Äpplen och päron enligt mig. Fotbollen är en helt annat sport där fysisk kontakt mer eller mindre inte existerar öht. I hockey blir det brutalt tydligt när pojkar spelar mot män. Är du 16 och väger 70kg blir du brutalt lätt bortplockad och överkörd när du spelar mot 26-åringar som är i sin fysiska prime och väger 95kg i en sport där fysisk styrka faktiskt är extremt relevant. I min mening har det noll och inget att göra med att hockeyn är “efter” fotbollen och allt att göra med att det är helt olika sporter med helt olika förutsättningar.
Edit
Fast att fotbollen i större utsträckning tillåter att barn spelar mot män har absolut ingenting med vår silly season att göra. Åter till ämnet.
HlinkaHlavac Du kan ju inte på allvar mena att det är samma kraft och fart in i närkamperna i hockey & fotboll?
LaumannBingo Det har jag inte sagt, läs vad jag skrev.
- Redigerad
Du pratar om Holmertz som om han vore nya McDavid. En jämförelse med jämnåriga Viggo Björck som faktiskt anses som en topp 3 talang i draften 2026:
Björck: 36GP 33G 65A 98P
Holmertz: 15GP 7G 5P 12P
Båda födda mars 2008 och båda siffror från samma serie.