Kapten Duck wroteJacko wrote
Edit: bara för jag skrev så reducerade hästen, 2-1 nu... Lindhagen ser pigg ut i SSK också, haft många lägen att göra mål på men är sedvanligt ineffektiv i sina avslut, precis som i LHC tiden.
2-2 precis. :puke
Jao, rätt snyggt mål... De förlorade sen på straffar, Brage matchens lirare, hästen ligger fortfarande kvar på första plats i allsvenskan tack vare 1 pinne i denna match...
Men får att återkoppla till vad jag skrev om innan... Även om det är ytterst spekulativt då jag inte tror att sannoliksfaktorn är direkt stor att det händer... Men väljer ändå att tro att det skulle vara bra för LHC om vita hästen av något mirakel skulle gå upp i SHL... Sålänge LHC kommer i framtiden fortsätta vara storebror dvs 😛 men jag skulle nog hellre vilja att ett till lag från Östergötland skulle gå upp före än ännu ett lag i typ Norrland, Stockholm eller Skåne...
Det skulle befästa och bredda hockeyn ännu mer i vårt län och skapa större intresse och uppmärksamhet. Det skulle bli mer folk på matcherna (som det varit klent av på senare år att kunna fylla rinken, inte i närheten som i slutet av 90 talet och början av 2000-talet då det alltid var fullsatt och fullt ös på läktaren). Sen vi förlorade back to back SM finalerna 07 och 08 så har det för varje år blivit klenare och klenare med intresset kring matcherna, antagligen för "medelsvensson" i LKPG blivit bortskämda och det krävs ännu större framgångar för att folk ska fortsätta gå. Eller så är det just derbymatcher mot HV som lockar lite... Tycker det skulle vara ett gott kvitto för oss också om vita pesten skulle lyckas gå upp, då de har flera LHC produkter i laget, de har t.o.m f.d LHC tränare i båset och fd LHC profiler i lagledningen med Jensen och Saramaa i spetsen. Visst det kanske skulle bli lite konkurrens om vissa sponsorer mellan lagen men tror ändå att det skulle gynna LHC i helheten och hockeyåterväxten och intresset överlags i Östergötland som kan behöva någon slags rebooting...
Något behövs för att hockeypassionen och återväxten på läktarna ska komma igång igen. Att lag som typ Örebro, Timrå, Rögle m.m kommer på besök skapar tyvärr inte så mycket drag som om det skulle vara derby lag som HV, eller ja vem vet i framtiden, hästen... Aja, rena rama spekulationer då jag knappast tror att hästen ligger i toppen mot slutet av säsongen men några funderingar jag fått på senare tid.