Jag, precis som flera andra varit inne på, kan förstå att LHC tippas nånstans i mitten. Backsidan är densamma (minus Bäckman), och bara för att man fick ihop det under en period i slutet av säsongen så kan man ju inte RÄKNA med att det ska ta vid där. Men man hoppas. Och framför allt ska det hålla en HEL säsong.
Bland forwards tycker man själv att det ser ut att vara en större bredd, men utlänningar är alltid en risk. Speciellt nu när man samlar ihop alla (nåja) i topp 6 och räknar med att det ska fungera och produceras direkt. För mig känns Micflikier osäkrast på förhand, men det är bara en personlig känsla. Taffe har jag höga förhoppningar och förväntningar på. Hardt tror jag kommer bli väldigt omtyckt, och han får smyga lite bakifrån utan höga krav på poänggörande. Little tror jag också blir bra, om än kanske inte lika dominant som i AIK.
Med en utomståendes glasögon: LHC VAR Arla och Hjalmarsson förra säsongen, och att svårbedömda utlänningar inte kan ersätta dessa. Försvaret har inte förstärkts och fortsätter läcka (här har man dålig koll på före och efter Matheson). (Lägg till att jag upplever att Sjögren underskattas grovt av folk utifrån). Tips: Plats 6-8
Mina glasögon: En bredd som gör laget svårare att matcha mot, och med två väldigt stabila centrar. En modern och stabil sista utpost i Högberg och ett försvar som lärde sig läxan förra säsongen. Dessutom lär hela föreningen känna att man (på nytt) behöver studsa tillbaka, och göra en bättre grundserie. För varje år kommer Mange närmre pensionen, och jag tror många i och omkring laget är villiga att satsa mycket för att han ska få avsluta på bästa sätt. Tips: Plats 1-5.
Slår man ut det hamnar man säkert fyra eller femma i serien. Laget ser på förhand ut att kunna vara byggt för ett slutspel (ser framför mig hur man adderar ett defensivt ankare innan slutspelet). Dessutom skrämmer inget annat lag speciellt mycket just nu. Men så är vi bara i augusti också...
Fyfan vad sugen jag är på hockey!