köttet wroteVG? Vad hade krävts för MVG? Jag sätter ett tveksamt G. G för att man trots allt gick till semi efter att ha slagit ut ett Frölunda som var bra i serien. Att det var just tvåan i serien är ju bara intressant om man jämför positioner. Och hade vi haft ett lag som på förhand hade framstått som material för nedre delen av tabellen så hade det ju varit lite coolt att som nia slå ut tvåan. Så ser jag det inte. Jag gillar inte snacket om att "det är jättebra att som nia slå ut tvåan". Det är ju skitdåligt att komma nia till att börja med, så därför tycker jag snarare att det var något slags upprättande av heder att vinna kvarten.
Semifinalen som sådan kan inte få godkänt. Vi vann 1 match med minsta möjliga marginal, släppte in 7 miljoner mål och var faktiskt inte ett dugg bra. Eftersom jag innan säsongen hade semifinal som hygiennivå så får det bli G. Men ändå med tvekan på grund av överkörningen i semifinalserien.
Skulle jag säga nåt om bara grundserien så är det så underkänt att betyget ramlar genom golvet. Även om jag håller med om att slutspelet är det viktiga så är grundserien viktig för att skapa intresse och få in pengar. Då får det inte se ut som det gjorde större delen av säsongen, dvs oinspirerat och dåligt.
Man funkar olika. Den största irritationen har såklart lagt sig. Men jag blir mer och mer missnöjd ju mer jag tänker på säsongen som passerat. Inte minst eftersom det är så uppenbart att man tränar för dåligt och har för dålig inställning till det dagliga jobbet.
Nöjd? Det är jag när vi vinner.
Jag hade gett MVG för Final oavsett utgång i den. Vi har ändå inte varit i final på gud vet hur många år. Det är väldigt sällan lag sticker upp och tar guldet sådär som Brynäs gjorde. Annars är det oftast att man tar guld efter att ha varit i final åtminstone 1 av de 3 senaste åren. Hur många i vår trupp har spelat SM-final? Mange, Junland, Sjögren, Kolarik kan ha någon slags erfarenhet från final?
Tittar man på Brynäs och Modo som stuckit upp och tagit guldet så mötte dom lag som precis som dom inte har erfarenheten i truppen. Det tror jag är en av de största anledningarna till varför Skellefteå har tagit två raka finaler i 4-0. 90% av truppen vet exakt vad det handlar om i en final.
Sen angående nian mot tvåan. Jag bryr mig inte om det var nian mot tvåan eller om det var fyran mot tvåan. Vi slog ut de som var näst bäst i serien, sen ifall vi var tia i serien eller trea i serien är sak samma. Nu antar jag att det är mig du menar men jag har inte sagt "det är jättebra att som nia slå ut tvåan" utan snarare sagt "det är jättebra att slå ut tvåan". Om det inte var mig du mena så kan vi bara avancera.
Semi.. Jag kände precis som dig när det just skedde. Men nu med perspektiv så tycker jag inte att det är katastrof eftersom det var just Skellefteå. De hade lekstuga mot alla lag. Vi måste inse, det var bara ett lag på den nivån, förhoppningsvis hamnar vi på samma nivå om något år (tror inte att det är möjligt på bara ett år, titta på Frölunda t.ex). Alltså, jag tror inte vi kommer spela lika bra som Skellefteå nästa år, tar längre tid en så att bygga de dom gjort och vi är inte i närheten i nuläget. Men ifall de blir lite sämre/mättare kan vi säkert ta dom ifall vi också blir lite bättre.
För mig är G skitkasst. Det är egentligen, okej vi gick till slutspel, fokus nästa säsong nu. VG då ska man ha gjort nån slags bedrift. IG, då ska man ha missat slutspelet vilket inte är okej.
Finns olika sätts nöjdhet. Jag är nöjd som när man slår en 4:a eller 5:a på tärning, typ kör till, jag tar det. Medan när man slår en 6:a eller vinner guld då är man också nöjd fast på ett annat sätt.