Hade en helt sinnesjuk dröm!
Jag var inne i dåvarande Cloetta Center, det var finalmatch nummer 7 där vi mötte frölunda.
Det enda jag kommer ihåg är intro låten som fortfarande sitter kvar, och ju mer jag tänker på det så passar det ännu mer.
Intro låten var Hearts Burst into Fire, och tillsammans med låten spelades det flashbacks på isen med finalerna mot Modo och HV. Låten passade så sinnesjukt bra ihop tillsammans med flashbacksen och jag kan verkligen inte sluta tänka på det!
I en final kräver jag nästan att den låten spelas tillsammans med Videor/Bilder från dom förra gångerna vi har vart i final
Ryser så fort jag tänker på det!

Rörande loggan, alla t.o.m de i ledningen vet att vi måste byta logga. Hela fanbasen skriker på något i stil med den gamla, eller rakt av den gamla.

Varför inte utnyttja att vi faktiskt har en av landets bättre grafiska design utbildningar på LiU? Skicka en förfrågan till rektorer för passande linjer och se om de vill göra ett projekt för att ta fram en ny logga. Utan garantier för att man faktiskt tar någon av dem. Hade varit roligt och underhållande att se förslagen, och väldigt givande för ett team som jobbar med att ta fram en ny logga (ett sånt måste också skapas btw). Läser en linje på LiU som innefattar väldigt mycket ritande och planerande av hus, vi fick ett projektarbete i höstas att rita förslag på förändringar man kunde göra på ett hus LiU hade fått i en gåva, flera av förslagen togs vidare och arbetas in i slutprodukten. Var riktigt kul för oss, och som sagt, väldigt givande för teamet som jobbade med det.

5 dagar senare

Hej Bullen! Eller varför inte en av mina bästa vänner om man nu vill det. I den tidiga hockeyskribentkariären huserade hockeytröjan i correns kommentarsfält. Jag hade inte en susning om att detta existerade. Det var först på en högstadiet-reunion som skribenten @alfie uppmärksammade mig och fick in mig i den här fina gemenskapen. Tack Alfie! Du får dock be om ursäkt till min arbetsgivare. Det kan ha gått någon minuts arbetstid att skriva något inlägg. Jag ska inte bli långrandig här och är högst medveten att jag inte är närheten av @Lukkinen.

@Bing
Jag har inget faktabaserat svar på din fråga så du får hålla tillgodo med en gissning. Lundström kommer försvinna och en ny målvakt kommer att komma. Jag sätter mina pengar på Högga. Gärna med ett långt kontrakt.

Tack till er alla!
Mot 5000!

Hockeytröjan
    Snyggt! Stort grattis till en respektabel milstolpe efter många bra och berikande inlägg. Keep up the good work!

Giphy - Well Done Reaction GIF by Aardman Animations

Hockeytröjan STORT GRATTIS 🎉 och bra jobbat. Bullen är verkligen som en stor, digital vänskap. Vi är inte alltid överens, men är det ett självändamål. Olika åsikter och ståndpunkter berikar diskussionen (annars blir det ju ingen). Det som är allra bäst med Bullen tycker jag ändå är den höga nivån. Både när det gäller kunskaper och attityder.

Kommer väl aldrig ikapp Dig, @Lukkinen och många andra härinne i antal inlägg (inte heller ett självändamål) men jag fortsätter försöka dra mitt strå till stacken så gott det går ☺️

Ha en fin lördag alla vänner på Bullen 🤗

Det gör du verkligen Sillen! Och tack alla!

Nu vänder jag tillbaka till Silly-tråden snabbt som fan innan någon hinner be oss att ”get a room” 😅

Hockeytröjan jag lyfter på hatten @Hockeytröjan! Jag har några fler inlägg under bältet men jag har verkligen tagit mer tid på mig att få ut dem på forumet. Typ dubbelt så lång tid.
    Dessutom tycker jag att dina inlägg håller högre kvalitet. Mot 8000!

Ljungh får lämna truppen så inget VM för honom

Den som rattar LHC:s tradera-konto har varit lat. Alla blåa tröjor har nummer 8x 🙂

Finns en bild på ryggen också, men ändå.

NHL börjar öppna upp mer och mer för fans på läktarna, Carolina hade inatt 12000 på läktarna i första matchen mot Nashville. Skapligt sug man får efter att komma tillbaka till läktarn och vråla efter dessa bilder!

Nu med facit i hand hur det gick med Bert tänkte jag ställa en fråga till er och se vad ni tror.
    Jag vet att Rikard Grönborg var en av dom sista kandidaterna kring tränarposten men sen blev det Bert.

Tror ni att det hade sett annorlunda ut om det blivit Grönborg istället och vad hade varit största skillnaden?

2000 and counting

Tiden går fort när man har roligt.

Särskilt det gångna pandemiåret, som långtifrån är över, har Bullen varit en källa till glädje. Precis som verksamheten med ungdomslaget i LHC har varit en av få ljuspunkter. Även om verksamheten inom Ungdom varit reglerad hårt för att minska smittrisken har vi kunnat fortsätta köra. Då mycket verksamhet i övrigt utgick (= många lediga istider) så kommer vi innan säsongen stängs för sommaren komma upp i nästan 100 ispass med vårt lag, vilket är otroligt mycket när man åldersmässigt är ”mitt i barn/ungdom”.

Någon skrev nyligen att Bullen är så mycket mer än bara ett fansforum för hockey, även om det såklart är det viktigaste syftet. Men, särskilt i dessa asociala tider, har Bullen fyllt en viktig funktion för mig när det kommer till kamratskap och gemenskap bland hockeynördar.

Bullens nivå är enormt hög. Ibland blir det lite trams och kanske i fel trådar, men då får vi tillsammans och med moderators hjälp skärpa till oss ☺️ men för mig är humorn mellan varven härinne en viktig del av forumet.

Själv strävar jag i alla sammanhang efter att respektera andra människor och deras åsikter, undvika påhopp på personer när man egentligen bara tycker annorlunda och även använda ett vårdat språk. Det blir så mycket trevligare då. Jag lyckas inte alltid, ibland tar irritation eller ilska överhanden. Men jag ser fram emot att få vara en del av Bullen även 2000+ med mina reflektioner, tankar och mellan varven lite info jag snappat upp inside LHC.

Tack alla för att ni gör det här forumet så BRA!

💫 ⭐️ 🌟

Sillen
      Stort grattis, min kära fiskvän! 2000 inlägg av visdomsord och humor, du berikar verkligen detta forum! Nu får du rulla vidare mot 3000! 😉

Giphy - Roll Rolling GIF by Red Herring Games

Lukkinen tack själv 🙏🏻 Jag traskar vidare i spåren av de som är långt fram i horisonten 😂

Sillen

Grattis kompis! Du må blygsamt kalla dig för Sillen, men i mina ögon har du alltid varit en Gädda. Du är en av hörnpelarna här inne! <3