Nils Väldigt nära noll entropi i det där uttalandet av Bouma. Han säger bara vad som förväntas av honom. Vilken spelare som helst i vilket SHL lag som helst kommer svara så i en intervju inför en ny säsong.

TheDude
    Ja alltså egentligen är ju våra spelare programmerade AI-robotar som säger exakt det vi alla vill höra, men det visste du väl redan om? 😉

TheDude Jag vill nog mera se det som att han är en pådrivare, både i gemenskapen och på gymmet. Han har ju faktiskt varit A i AHL. Jag inte att det bara är tomma ord från honom utan att han menade vad han sa i intervjun.

Nils
        Ja inte fan är det någon bullshit i alla fall, annars hade han inte kommit tillbaka.

• Nils svarade på detta.
        • Nils gillar detta

Lejon-Fantasten Det är bra att Bouma svarar så, jag menar mest att journalisten ställer en fråga som det i princip bara finns ett svar på och då finns det inget nyhetsvärde i det.

De få gånger som svaret blir något annat så är nyhetsvärdet högt. Jag kan kommer att tänka på Oscar Alsenfelt som hade en annan ingång i en säsong för MIF för några år sedan. Nu kom väl de åsikterna fram i den egna podcasten och inte i någon intervju av någon journalist. Hur som helst så blev han sparkad av MIF sedan.

TheDude Jag kan kommer att tänka på Oscar Alsenfelt som hade en annan ingång i en säsong för MIF för några år sedan.

Detta har jag missat, vad sa han för roligt?

ananas Det har väl inte framkommit varför MIF sparkade Oscar Alsenfelt som hade ett år kvar på kontraktet och spelat okej säsongen innan, men att det hade med uttalanden i podcasten “Det som aldrig blivit sagt” är nog säkert. Det är svårt att veta exakt vad i podcasten som MIF reagerade på då det var många känsliga ämnen som togs upp, men jag kommer ihåg att han t.ex. sa att han inte alls tyckte att hockey var kul och inte såg någon glädje alls i det, utan det handlade bara om att vara professionell och stoppa puckar.

Notera att det var länge sedan jag jag lyssnade på podden så jag kan minnas fel. Så ni kan lyssna igenom de fyra avsnitten från 2022 som fortfarande finns kvar. Det går fortfarande att hitta avsnitten på genom att mata in följande flöde i din podcastspelare https://podcast.stream.schibsted.media/ab/1374

En bra deal för oss utan säsongskort. Hur många av matcherna blir utsålda? Både Brynäs och HV tippar jag på. Utmaningen blir givetvis Luleå på torsdagen, men lockar man med likande paket så kanske folk går på den matchen också.

Lär nog dröja innan IKO möter oss i SHL igen:

Utdrag av artikel:

Det blir ingen ny arena för IK Oskarshamn.

Anläggningen skulle på allvar kunna rasera kommunens ekonomi och det kan vi inte riskera, säger kommunalrådet Andreas Erlandsson (S) till Barometern.

I december 2021 presenterade Socialdemokraterna i Oskarshamn ett förslag på en ny arena i staden. Den nya arenan skulle höja kapaciteten till 4 500 åskådare och tidigare i somras rapporterade Barometern att arenan skulle kunna så färdig till säsongen 2027/28.

Så blir det inte.

Under måndagseftermiddagen bjöd kommunalrådet Andreas Erlandsson (S) tillsammans med kommunalrådskollegan Lucas Lodge (M) in till pressträff där man lämnade beskedet att det inte kommer att byggas någon ny hockeyarena i Oskarshamn.

– När vi fick se siffrorna svart på vitt började vi tänka om. Anläggningen skulle på allvar kunna rasera kommunens Ekonomi och det kan vi inte riskera, säger Erlandsson till Barometern.

I stället presenterade Erlandsson och Lodge ett alternativt förslag som bland annat innehåller en ombyggnation av Be-Ge Hockey Center och en ny träningshall.

– Alla vill vi ha en ny arena så det var ett tufft beslut att ta. Men det blev enklare när vi var tvungna att ställa den nya anläggningen mot lärartäthet och skolmat.

Det var väl ett klokt beslut. Det var ju inte någon succé Karlskrona direkt.

Kovács highlights

Gammalt videoklipp som förmodligen vi alla har sett, men likväl roligt att se hur pricksäkert Kovács prickskjuter pucken i ribban på 5 gånger av 5 möjliga försök, från 3.39 in i videon.

Kovács åker igenom Timrås försvar-och slott som ingenting, lägger en distinkt klockren pass till Öberg som har öppen gata-och nätar:

Iskallt och jäkligt snyggt straffmål:

Swedinho

Att handla second hand har ju blivit lite av ett rikemansmode. Hollywoodstjärnorna ska ju gå i så billiga kläder som möjligt nu. Men bra ändå Gurra! Då blir det fler dyra kostymer och klockor över åt mig som jag egentligen inte har råd med. Tack gode gud för SMS-lån!

Swedinho Ja det är sunt att Forsling fortfarande handlar second hand, bara för att tjärnar miljoner behöver inte pengarna gå upp i huvudet. Men visst har han råd att välja flera plagg idag än när han bodde här i Linköping och spelade i LHC. Då fick han nöja sig med ett plagg åt gången.

Nils Då fick han nöja sig med ett plagg åt gången.

Var shoppar du?

• Nils svarade på detta.