Självklart måste man kunna ställa lite krav om man ger honom chansen.
Killens styrka ligger i det offensiva spelet så för att få ut maximalt av honom så måste man ju skapa bästa förutsättningar.
Är väl lite det som är grejen med alla spelare. Att få dom att prestera sitt spel maximalt. Offensivt eller defensivt.
Jag tror även laget tjänar på att ha Vrana med exempelvis Kolarik och Taffe än Salle och Almtorp.
Varje kedja behöver balans mellan fart, styrka och spelskicklighet. Iaf 1a, 2a och till viss del 3e.
Arla - Sjögren - Hardt, perfekt blandning av dessa komponenter. Hardt är bästa ersättaren till Hjalle fast med bättre karaktär och kanske sämre spelskicklighet. Hoppas även att Hardt kommer göra denna kedja lite jobbigare att möta i slutspelet. Tyckte Arla och Hjalle vägde lite för lätt och blev bortplockade för enkelt förra säsongen.
Kolarik - Taffe - Vrana, potential att bli seriens farligaste lina. Vrana får både visa sina offensiva egenskaper men utveckla sitt defensiva spel.
McDonell Almtorp - Little, Anledningen till att jag vill ha Little i 3e är helt enkelt för att han väger för lätt för att gå in i förstalinan och leda laget. Och, jag tror att Little inte är lika beroende av den där offensiva omgivningen som Vrana är för att få ut maximalt av sitt spel. Little behöver en defensiv center som kan sätta pucken i fart och en vinge som är fysisk, skapar utrymme och krigar framför mål.
Sundh - Fredde - Sebbe, en stabil fjärdelina.
Låter illa men jag hoppas att Helber försöker tradea bort Salle.
Edit: Dock kan det bli svårt med tanke på skadan. Någon som vet hur det gått med operationen? Rehab? Försäsong?