Lite överdrivet att kalla honom PP-back den här säsongen? Han spelar i andra uppställningen och får väl ca 30 sek per PP.. Och då spelar han med spelare som Salmonsson, Almtorp (ibland t o m Rohdin)..
Jo! Bäckman ser ut att försvinna, det är en stor risk att Mange lägger av. Det är två linköpingskillar med god offensiv uppsida.
Det är svårt (och dyrt!) att hitta spelskickliga backar idag. Dessutom har han (Junland), från och till, haft ett A på bröstet den här säsongen. Han är fostrad i LHC (lär bli mindre fokus på det framöver, men visst fan är det en fördel) och han är förmodligen den mest rutinerade backen i LHC nästa säsong.. Landslag, NHL, KHL, Senior Sm-guld, Junior sm-guld (med LHC!).
Men främst av allt så tycker jag att han varit helt ok den här säsongen. Och det finns ju kapacitet i killen. Det är redan bevisat. Jag blir iaf bedrövad om han skulle skickas iväg. Tycker dessutom att han varit en av få, av våra svenska spelare, den här säsongen som visat lite hjärta och står upp för sina lagkamrater.
Junland och Rahimi ser jag som en kärna i vår backbesättning under förhoppningsvis flera år framöver. Rätt storlek, rätt ålder osv osv..