köttet wroteVad är det som blivit så mycket bättre i truppen hittills? Förutom mv-sidan ser jag inte precis några plus. Än.
Hjalle ut och Little + Hardt in ser jag som +++++. Hjalle har potential att bli riktigt bra (på riktigt) men i alla avgörande lägen i LHC förstörde han för sig själv (och laget) med sin urusla attityd. Tycker att Hemlin sa det riktigt bra i supporterbaren inför match; "En grinig Hjalmarsson är en ytterst medelmåttig spelare". Kunde inte sagt det bättre själv. Det är vad LHCs dåvarande sportchef Johan "musslan" Hemlin står och säger rakt ut till alla som önskar höra, säger lite om vad laget tyckte om Hjalle och hans PMS-humör. Little och Hardt är två potentiella klasspelare, därav +++++ på det bytet. Vidare SKA det in en toppcenter, något vi saknat helt de senaste säsongerna. Summan av kardemumman betyder att följande sex spelare slåss om 3:e och 4:e line; Sundh, Laxen, Almtorp, McD, Sebbe och Andersson. Det är riktigt bra bredd på anfallssidan.
Som du själv säger så startar vi säsongen med två starkare målvakter än vi började med förra säsongen, dvs +++++ även där. Bakåt har vi gjort lagets egentligen stora tapp, nämligen Bäckman. Den förlusten svider. Annars; Mange, Junland, Rahimi och Mathesen är klass. Få lag kan mönstra fyra klassbackar. Dahlström, Hultström och delvis Pettersson har bra potential och någon gång ska väl Hultan blomma ut? Anton Karlsson vet jag för lite om för att uttala mig om. Som tidigare konstaterat tycker jag att backarna i laget var långt bättre än backspelet förra säsongen. Problemet låg inte hos backarna i sig. Jag är övertygad om att befintlig backuppställning kan spela lika tight som samma backar (minus Bäckman) gjorde när Högberg äntligen tog plats mellan stolparna. Då blev vi helt plötsligt väldigt mycket tightare bakåt med exakt samma material.
Så i min bok denna säsong jämfört med förra:
Målvakter: +++++
Anfallare: +++++, Hjalle ut - Hardt och Little in ger oss en helt annan bredd på spetsen, dessutom ska centern äntligen in
Tränare: Förmodligen + då Tangnes förstärker efter uppenbarade brister och förhoppningsvis styr upp saker och ting
Backar: +/- 0 mot det backspel vi hade när Högberg kom in förra säsongen.
Jag tycker det ser riktigt bra ut. Gäller bara att landa toppcentern nu också. Jag tycker helt ärligt att LHC ser starkare ut och det är mer än man kan säga om väldigt många andra lag i SHL. Tror vi kan ha en riktigt kul säsong framför oss.