KJS wroteJacko wrote
Edit: han har även tagit bort spalten om Joakim Lindström & inga kommentarer kring detta finns kvar eller fick publiceras i kommentatorfältet. Standard för att vara honom att aldrig erkänna sina misstag.
Har han ändrat i originaltexten? Nu står det väl ändå inte fel?
Ja precis, som jag skrev i min "edit" där 😉 i första texten så skrev han att Hjalmarsson hade signat för samma klubb som Lindström, Columbus, jag påpekade det snabbt att det var fel och att han kanske blandade ihop med att Lindström en gång i tiden spelat i Columbus, men det inlägget kom inte fram på något magiskt sätt 😉 Standard Robert P att inte låta några inlägg i kommentatorfältet ens synas/publiceras på hans blogg (hockeysverige läser alla inlägg som skrivs av läsare innan de väljer om de får synas eller ej, är det något som han riskerar att bli "ägd" (hans egna uttryck) av så kommer de aldrig fram och han snabbt korrigerar sina misstag så han inte ska verka okunnig på något vis.
Är det något som en läsare skriver dock som är, eller åtminstone i hans ögon, är felaktigt utifrån hans artikel, då kan du ge dig fan på att det publiceras så han får "skina" i sin översittarstil och trycka ned folk med råge utan någon som helst ödmjukhet från sin höga häst. Äckligt att se varje gång... Pinsam och sorglig typ.
Lukkinen wroteexile82 wroteJag hävdar fortfarande med en dåres envishet att man inte kan göra såna där beräkningar. Vi har ju ingen som helst aning om vad spelarna tjänar, eller vad årets spelarbudget ligger på. Därför blir siffran antagligen inte ens i närheten av sanningen...
Håller fullständigt med. Sådana här gissningar ger tyvärr inte ett skvatt.
Jag håller med... Därför jag tycker det är lite synd att vi inte har offentliga löner som i NHL, det hade varit så mycket roligare som supporter att kunna diskutera och reflektera över förlängningar, nyförvärv, förluster m.m & så skulle man slippa så mycket tveksamhet i varför spelare lämnar osv, om de är "hockeyhoror" eller ej som många är glada i att säga så fort en spelare av kaliber väljer att lämna laget.
F.ö så tror jag inte det finns en chans att Rautio skulle ha lägre lön än Engstrand. Bara att tänka på när Engstrand signade sitt kontrakt, så hade han inte bevisat något som helst i Elitserien/SHL. Det var inte ens klart om det var han eller Andersson som skulle vara 1e målvakt, det var snarare ett s.k "bridge kontrakt", som man säger i NHL, där en relativt oetablerad spelare får ett kontrakt på 1-2 år att bevisa att den håller för rollen, i detta fall, 1e målvakt och då efter kontraktet löpt ut om denne då presterat för rollen, belönas med ett dyrare kontrakt, Engstrand höll första året, men för hans skull tråkigt så gjorde han det inte andra och då ej fick det där "belöningskontraktet" som han sökte... P.K Subben i NHL är senaste exemplet som fick ett sådant kontrakt på 2 år, och han nu efter att ha vunnit pris som Norris Trophy årets back förra året & iår spelat OS och varit en av NHL slutspelets bästa back, lär få en rejäl löneförhöjning, antagligen runt 7 mille mot hans 2,8 innan... Anyway... Rautio signades väl ändå innan Högberg blommade ut (hörde ryktet iaf långt innan säsongen och slutspelet ens hade börjat), så där signade de honom för att vara 1a målvakt. Och inte skulle väl Rautio, som haft en av seriens bästa målvaktsstats senaste åren, lämna Luleå, som egen produkt, för ett billigare kontrakt i LHC och agera backup? Doesn't make any sense...