exile82 wrotePorter verkar ha nåt som vi verkligen saknat. Lite jävla stake!
http://youtu.be/2LJGRM5TNiA" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag kan för lite om Porter för att säga för mycket, men det skulle kunna vara nåt. Men högst upp på min önskelista står spelsinne. Är han tillräckligt bra där?
Även innan jag gick in på forumet här och såg denna video som fick mig att mys lee lite framför skärmen så måste jag säga att Porter känns mer och mer intressant gentemot Ben Street, som jag sett en handfull matcher i årets AHL slutspel med utan att imponera direkt.
Ju mer jag kollar upp om Porter så känns han som ett naturligt val för LHC av flera skäl. Vad jag förstått det som så är Porter rekommenderad av Kolarik. Dessutom så går Kolariks kontrakt ut efter säsongen som kommer och skulle förhoppningsvis i den sociala faktorn höja sannorlikheten att han skulle blunda för KHL's lockelser och stanna hos oss om de formar ett bra radarpar på och vid sidan av isen, som kan vara minst lika viktig för en utländsk spelare att det ska klaffa som det hockeymässiga.
Siffror är ju iofs bara siffror men rent spontant så känns Porter som ett hetare alternativ än Street. Lite kul att jämföra Porter och Kolarik's siffror från Michigan tiden också, då båda spelade ihop åren 04-08. Porter har faktiskt snäppet bättre siffror än Kolarik, 183 pinnar på 162 matcher mot Kolariks 174 på 163 matcher. Skulle ju smaka det om Porter hade kapacitet att sätta upp liknande siffror som Kolarik gjorde förra året i LHC, om han nu väljer att joina sin forne vapendragare. Sen att han har lirat mer NHL matcher än AHL matcher luktar ju kvalitè och fullblodsproffs också. Men man vet ju aldrig till fullt ut med dessa EP scouting reports, men låter ju lovande i tanken åtminstone.
Street å andra sidan har jag lyckats bilda mig en liten uppfattning kring och när man jämför i hans karriärs stats därpå så är de inte så jätteimponerande heller förutom denna säsong då han snittat en pinne per match, men det kan vara missvisande också. Han har t.o.m varit petat nere och spelat i farmaligans farmaliga ECHL bara för ett par år sedan (typ lite som att jämföra kompetensen mellan spelare i LHC med Vita hästen eller Mjölby..., en riktig lingonliga helt enkelt som håller sämre kvalitè än allsvenskan)