Kan hålla med folket om att det kan tyckas lite märkligt att signa Andersson på 2 år. Men antagligen så blir det då på en lägre lön än på 1 år, & säkert något han krävde för att gå med på att utnyttja sin klausul, ville säkert "tjäna" ett extra år på sitt kontrakt, än det han hade hos SSK för att gå med på att ta "en out" och då ta mer av en slitroll i en lägre kedja med förhoppning att kunna jobba sig uppåt och utvecklas än att vara kvar i SSK som han kanske inte kände gav så mycket för sin utveckling. Men ja, en typisk Hemlin värvning, ett tryggt bekvämt beslut än att ta in någon de inte haft runt grabbarna i laget redan. Som sagt, förhoppningsvis så är han signat på rätt låg lön som matchar det man kan kräva av en "4e linare" för att sedan hoppas själv jobba sig uppåt och utvecklas. Visst han är inte purung längre, men inte en gammal avdankad herre heller. 25 bast är ingen ålder på en häst, oftast når spelare sin "prime" i 27-30 års ålder. Hemlin fortsätter gambla på flera postioner att de ska ge mer än det de får betalt för, vilket antagligen inte är så mycket i jämförelse med andra lag har på samma positioner, t.ex SAIK, HV, Färjestad m.m. Lindhagen som var vår fjärdecenter i många år skulle jag nog tro var den som tjänade minst i ligan på den positionen... Det är budgetbygge som gäller nuförtiden, tyvärr. :/
Janmark vore VÄLDIGT TREVLIGT om han kom hit, även om det bara skulle röra sig om något år eller två. Jag tror att det kan hända, som jag skrev några sidor bak med tanke på konkurrensen i AHL's regerande mästarlag, så har jag svårt att se att Janmark skulle få en framträdande roll i AHL till nästa år. Tror att det skulle gynna hans utveckling att komma till ett lag som LHC (som har bra "track record" i att vara ett bra skyltfönster också som kan locka efter att ha sett spelare som Franzèn, Gunnarsson, Söderberg och antagligen Bäckman & Hjalmarsson ta steget över till NHL framöver) där han får chansen att lira förstakedjan & första PP. Mer än att harva i fjärdekedjan i AHL, som känns mest troligt till nästa år då Grand Rapids tar in än fler supertalanger som Mantha, Athanasiou, Nastasiuk m.m