köttet wrotefjosor wroteLåter helt klart lovande, ny center ska in + ersättare till Arla om han försvinner + en back (två backar om Mange lägger av). Verkar finnas lite mer kosing än jag trodde!
Det är väl inte så konstigt att det finns pengar att värva för? Mange är en av ligans bäst betalda spelare. Arlbrandt och Hjalmarsson sitter på topplöner. Bäckman har också bra lön, även om det inte är en topplön. Och Himelfarb var inte heller gratis. Så... Med Bäckman, Hjalle och Humlan borta så frigörs det redan där en bunt pengar som alltså ska läggas på Little och Hardt. Jakob Johanssons lön är småpengar i sammanhanget. Rautio har säkert inte dåligt betalt, men det hade inte Engstrand heller så det jämnar nog ut sig. Skulle sen Mange försvinna så går det nog säkert två Bäckman på hans lön. Och försvinner Arla så är det inte bara en struken lönepost utan också rubel (förhoppningsvis många) in. Så det är nog inte så konstigt att det finns pengar...
STOR tveksamhet att löneutposterna Rautio mot Engstrand jämnar ut sig... När Engstrand skrev det där två-årskontraktet så var han en väldigt oetablerad målvakt, han hade mest stått en handfull matcher bakom Norrena, och många trodde nog att Andreas Andersson skulle knipa första spaden. Rautio däremot har ju lirat i landslaget, haft bra siffror i Luleå och rycker nog inte upp hela sin vardag från sin trygga hemstad Luleå för att komma hit och spela för småpotatis. Engstrand tror jag fick ett rätt så medelmåttligt kontrakt med lockelse att få chans på första spaden och det sociala att få spela i sin hemstad lockade nog. Nej, Rautio är definitivt en dyrare löneutpost än Engstrand. Dock är allt bara spekulationer då vi inte har offentliga löner i Sverige, tyvärr... :/
Himelfarb tror jag också tjänade mer än vad många tror, säkert runt 150-170.000, har för mig jag läste dom siffrorna nånstans ifjol också... Det är jäkla mycket för en tredje center... Bäckman undrar jag om han hade så hög lön, han var ju utlånad från Detroit iår och fick väl en hel del av sin lönecheck från det hållet + signing bonus? Inte full koll på hur sånt fungerar, men känns logiskt, precis som att vi skulle låna ut ens spelare till allsvenskan så betalar ju vi fortf en stor del av lönen. Arla och Hjalmar däremot frigör nog en hel del lön, speciellt Arla som signade det nya efter förra året då han hade ökat i värde än mer. Hjalmar tror jag inte kommer upp i samma lön som Arla. Mange Johansson lyfte nog garanterat högsta lönen i LHC förra året, bara Roger Melin (som jag läste förra året låg i topp 5-10 i Sverige både bland coacher och spelare) kan nog matcha hans lön.