Nja tror du gör det lite enkelt för dig vad gäller Bristedt. Redan förra året ville man testa honom i a-laget men då tackade han nej för att han vill gå college där borta. Han har således en dröm om att göra det och tror att det är en bättre chans för NHL spel (alt. att få ett fantastiskt äventyr). Ser inte hur cluben kunnat agera så mycket mer annorlunda i just det fallet. Man är tydliga med att man tror på spelare, vill börja spela in honom i a-laget men han tackar nej. Crus fall känner jag inte till riktigt lika bra men det var väll rätt tydligt i vilken turordning han stod för att ta en a-lagsplats om man ställde honom mot Vrana och Bristedt?
Vad baserar ni era argument kring att Vrana skulle känna sig styvmoderligt behandlad? I år var hans första säsong i A-laget, han är 17 år gammal och har, iaf i mina ögon, fått en ganska bra väg in i truppen. Nästa år ser man att han ska gå på 3 kedjor vilket är ett tydligt kliv framåt. Jämför man med SAIK t.ex så har ju nästa alla deras unga killar börjat i 4e, gått ut på lån för att sedan klättra i hierarkin. Förra året spelade de ex Arvidsson som 13e forward större delen av säsongen.
Forwards har varit väldigt tunt enda sedan vi gick upp. Backsidan är väll precis tvärtom. Det är egentligen detta som jag ser som det stora problemet. Uppenbarligen är utbildningen av forwards bristfällig jämfört med backsidan. Detta måste förändras.