Det faktum att Fantenberg ännu inte har presenterats av sin nya klubb gör att jag nästan utesluter Frölunda som alternativ. Klubben har redan presenterat några nya och nu har man även åkt ut slutspelet. Jag kan inte se en vettig anledning till att vänta om kontraktet är påskrivet och klart.
Nej, då är det nog mer sannolikt att Växjö, som är den andra klubben som nämnts, har lyckats fånga påskriften. Och om Växjö kan ha lockat honom, varför då inte vi? I stort sett lika känslig övergång för fansen, samma guldchanser, men en något bättre stad i Östergötland. 8) Dessutom tror jag att en 22-årig landslagsback kan lockas av att få Niclas Hävelid som som "särskild instruktör". LHC har dessutom en finfin tradition av att fostra och förädla just backar.
Sist men inte minst så måste Fantenberg, från Hemlins perspektiv, vara väldigt åtråvärd. En svensk back med ledaregenskaper som i sina bästa stunder tillhör toppen av serien, måste slå alla kanadicker och finnar på 30+ med hästlängder. Och om Hemlin lagt på charmen och öppnat plånboken så borde Fanten åtminstone lyssna. Med Bäckman och Mange borta kan Hemlin utlova en ledande roll i backbesättningen och hela laget. Dagens bästa backar(utöver Mange och Bäckman) är Rahimi, Junland och Matheson och ingen av dem, utom möjligen Junland, skulle hota Fanten om speltid.