alfie wrote "Linköpings ekonomi är nog värre än de låter ana"
I och med att åtminstone jag gick och hoppades på att Arlas flytt skulle rendera att pengar skulle finnas till en back och eventuellt en till forward, utöver att Taffe redan var säkrad, men istället fick Helbers "vi fick två för en när Arla drog, Mickflikier och Taffe" så kan vi säkert räkna med att utrymmet är skralt, eller väldigt obalanserat. Jag ser gärna att Sundh/McDonell får lämna, räknar med att Salle är ett otänkbart avhopp för Melin, och att vi då får ytterligare pengar till en extra back.
Uppsättningen:
Vrana - Taffe - Mickflikier (vi vet vad de kan)
Little - Sjögren - Hardt (little är little, och Hardt gjorde det bra när han fick lira i top 2 tidigare)
Salle - Almtorp - NN (oavsett Sundh/Kent så vill nog inte många vara inne när de här kommer och nafsar i hälarna)
Bör kunna leverera gott ändå och det finns gott om folk som kan hoppa in med Salle - Almtorp samt i fjärde vid behov. Och med en klassback och en OK defensiv back som har mer rutin än juniorerna som extra förstärkning till backuppsättningen så borde vi kunna komma tillbaka på vandringsstigen uppåt i tabellen. Men det finns fortfarande en faktor kvar och det är Roger "Jag tror att Linköping tar guld, men inte för att jag faktiskt tror på killarna utan för att det vore korkat och tjänstefel av en tränare att säga något annat" Melin.
Fortfarande en gåta varför Chads flytt renderade i 0 kr extra för cluben, bortsett från löneposttappet.. Känns som väldigt simpelt att gå till Chad och säga att "nu är det så här, dels känner vi att du inte riktigt har hittat rätt i inledningen, framförallt i det defensiva, dels behöver vi få loss pengar till en back/backar. Vi kommer gå ut till toppklubbarna i KHL och se vilka som erbjuder ett bra avtal för både dig och din familj och för oss, så du vet. Vi vill självklart ha kontakt med dig inför nästa säsong, säsonger...". I min värld borde det ha funkat. Men jag har å andra sidan aldrig praktiserat som sportchef så..