När jag såg Correns intervju med Kolarik kändes det som att han var sugen på större pengar när han snackade om att finansiera sin sons högskola. Aja, Kolarik har varit med bred marginal slöast av alla våra spelare som vi alla stört oss på hittills så det hela känns väl egentligen rätt OK förutsatt att rätt spelare kommer in istället.
Kyle Cumiskey ville jag ha hit redan innan säsongen började. Kan man landa honom vore det ett synnerligen potent förvärv. CUM CUM-MISKEY! 😉
Edit
Förresten, angående Kolarik. Innan säsongen var han helt på det klara med vad han behövde förbättra till den här säsongen. "Jag måste bli intensivare i mitt spel, tacklas mer och checka hårdare hemåt". Något i den stilen sa han insiktsfullt, ty scoring visste han redan om att han har i sig. Någon som tycker att han har gjort någonting alls av det han själv är medveten om att han behöver förbättra? Nej, just det. Det tycker jag tyder på en illaluktande lathet att trots att han är fullt medveten om vad han behöver förbättra så rör han inte en fena för att bli bättre på det. Förmodligen för jobbigt helt enkelt. Ingen bra karaktär alls, tyvärr.